Gitana schreef:Goed dat je dit hebt opgemerkt bij je paard. Als ze er langer last van hebben kunnen ze ook scheef gaan lopen door het te ontlasten.
Mijn merrie had hier ook last vast. De osteopaat zei dat er er te weinig beweging in de blindedarm zat. Ze zat ook wat vast, daarboven idd bij de rug. Ze vertelde dat het veroorzaakt kan worden door verschillende dingen, maar oa door stress, medicatie, voerwisselingen, slecht voer, slechte doorbloeding / vastzitten of andere toevoegingen aan het voer die niet goed zijn voor de darmen.
Ik kwam er uiteindelijk achter doordat mijn merrie haar heup steeds scheef ging. De chiropractor kwam wel met regelmaat, maar het probleem kwam steeds terug. Schijnt dus dat de blindedarm aan 1 kant van de heupbot (of bekken, weet niet precies) hangt. Als ze er veel last van hebben gaan ze dat ontlasten en kan je het merken doordat je paard scheef wordt of scheef gaat lopen.
De osteopaat heeft mijn merrie toen behandeld en ze werd er wel echt beter van. Binnenkort komt ze weer langs.
Hij is behandeld recent,eind januari .. door fysio/ osteopaat en herhaling nakijken stond gepland voor maart