zijn luchtzuigers slimme paarden? Poll.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zijn luchtzuigers over het algemeen slimme paarden

ik heb/ken een of meer zeer slimme luchtzuigers
31 (56%)
ik heb/ken een of gemiddeld slimme luchtzuigers
4 (7%)
ik heb/ken een of meer relatief domme luchtzuigers
7 (12%)
ik heb/ken een of meer zowel slimme als domme luchtzuigers
13 (23%)

Totaal aantal stemmen: 55

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:25

Ik ken ook meerdere slimme paarden die geen stalondeugden hebben/hadden. Maar die stonden dan ook overdag op het land, 'snachts op stal met een plakje hooi door het stro geschud, en altijd in contact met andere paarden.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:27

Ik weet niet of het onder slim valt, maar ik vond het zeker uitgekiend: luchtzuiger bij ons op stal gaat in de paddock gewoon bij zn maatje aan de billen hangen, of aan zn deken ofzo, om te zuigen. Erg grappig gezicht!

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:48

ik vraag me af: kan het niet zo zijn dat slimme paarden ook meer last hebben van maagzuur omdat ze meer "zorgen"en stress hebben en daarom dus luchtzuigen? bij mensen werkt dit vaak ook zo dus waarom bij paarden niet?

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:02

Het valt mij idd op dat het vaak de paarden zijn die veel in hun mars hebben en veel energie. Worden die dan teveel op stal gezet dan heb je zo een stalondeugd.
Maar gelukkig begrijpen steeds meer mensen dat een paard lekker buiten moet staan met veel vriendjes in de buurt dan kunnen ze lekker buurten en hoeven ze niet ijzer vast te pakken om zichtzelf de zevende hemel in te zuigen.
Hebben ze het eenmaal aangeleerd dan is jammer genoeg de kans klein dat ze van de verslaving afkomen.
Ik heb het niet over de paarden die luchtzuigen ivm maag/inwendige problemen.
Dus ja het zijn vaak slimme paarden. Net als slimme mensen die moet je ook de kans geven om te ontwikkelen anders gaan ze ook gekke dingen doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:03

De stelling zou zijn dat intelligente paarden zich sneller vervelen. stalondeugden zouden een gevolg zijn van verveling. Dus misschien is het waar.

fionaenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:41

en daarnaast kan ik me voorstellen dat slimme paarden door verveling meer stress hebben, en stress veroorzaakt weer maagproblemen toch? ik vind dat paarden die veel in hun mars hebben over het algemeen toch al wat meer stresskikkertjes zijn dus er kan toch een verband zijn met maagproblemen!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:16

Myrddin schreef:
Het valt mij idd op dat het vaak de paarden zijn die veel in hun mars hebben en veel energie. Worden die dan teveel op stal gezet dan heb je zo een stalondeugd.
Maar gelukkig begrijpen steeds meer mensen dat een paard lekker buiten moet staan met veel vriendjes in de buurt dan kunnen ze lekker buurten en hoeven ze niet ijzer vast te pakken om zichtzelf de zevende hemel in te zuigen.
Hebben ze het eenmaal aangeleerd dan is jammer genoeg de kans klein dat ze van de verslaving afkomen.
Ik heb het niet over de paarden die luchtzuigen ivm maag/inwendige problemen.
Dus ja het zijn vaak slimme paarden. Net als slimme mensen die moet je ook de kans geven om te ontwikkelen anders gaan ze ook gekke dingen doen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
En idd, goede sportpaarden hebben vaak eigenaardige dingen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:35

Ik heb 2 luchtzuigers staan.
De ene is een super intelligent paard en de andere kan ik denk ik wel veilig bestempelen als redelijk tot super dom Haha! (ik mag dat zeggen want het is mijn eigen paard)
Of zou mijn eigen paard helemaal niet dom zijn en zich gewoon van de domme houden? Daar verdenk ik hem regelmatig van dus dat zou ook heel goed kunnen

Jaaaa, dat zal het zijn mijn paard is zo ontzettend slim dat hij weet hoe hij ontzettend dom over kan komen OK dan! als dat geen slim paard is dan weet ik het ook niet meer Haha! (mij is blij, ik heb een slim paard, is het paard van mijn vriend niet meer de enige hier thuis die een mega brein heeft Haha! )

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 02:22

Mijn luchtuizgertje is een slim beest.
Of het komt omdat hij luchtzuigt weet ik niet! Haha!