Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polar schreef:Superpony: Dat is inderdaad een duidelijk verhaal en als het hier zo was, was de keuze "makkelijker" (met heel veel aanhalingstekens).
Maar mijn paard geeft op andere momenten wel weer aan dat het ze het naar haar zin heeft.
Zo staat ze nu met haar been grasjes uit de sneeuw te graven en ziet er relaxed uit.
Ze is niet non-stop boos en ik kan in principe gewoon achter haar langs lopen, zolang ik maar niks van haar vraag.
Dark7: Mee eens, maar het zou voor de laatste periode wel fijn zijn om te proberen, niet als oplossing.
Ik herken wat je zegt en het scheelt dat ik al ervaring heb met deze aandoening, waardoor ik nu vind dat het te vroeg is, terwijl ik bij het andere paard achteraf te lang heb gewacht (door gebrek aan ervaring van zowel mijzelf als bepaalde artsen).
Oji: Ik snap wat je zegt en misschien denk ik over een paar jaar ook wel dat ik te laat was.
Maar voor mij blijft het zwaar om 'voor god' te spelen en zo 'makkelijk' te beslissen over leven en dood.
Mijn gevoel zegt dat het op dit moment te vroeg is, niet het juiste moment.
Bedankt allemaal voor het meedenken trouwens.
Ik ben me er al een tijdje van bewust dat ze in reservetijd leeft, maar het besef is nu wel wat sterker.
Polar schreef:Elisa2: Het is niet zozeer dat ik denk dat haar gedrag daar weg komt, maar ik vind het wel opvallend.
Vaak is het juist dat hengstige merries wat lastiger worden, maar zij wordt juist erg knuffelig.
Polar schreef:Ja klopt, en logisch, want het doet ongelofelijk veel pijn.
Ik zal eens kijken naar natuurlijke pijnstilling.
Earth: Als ze non-stop boos zou zijn, zou het zeker een ander verhaal zijn, maar ze heeft ook genoeg goede momenten en betere periodes.
Ik heb haar vorig jaar zelfs enkele keren onder het zadel gehad en dat ging helemaal prima.
Het is vooral het wisselende beeld dat het zo lastig maakt.