Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ingeeu schreef:@DubbelFun: Gaat SP me echt zoveel meer bieden dan de combi pulp/zemelen/luzerne? Het weken is geen probleem, dit doe ik nu ook.
Bloodymary schreef:Mee eens. Voer ze zolang wat bij (als dat lukt) met lucerne mix, daar zitten veel eiwitten in. Maar wat een vreemde situatie zeg, bizar dat je op de stalling aan zulke regels bent gebonden.
superpony schreef:Bloodymary schreef:Mee eens. Voer ze zolang wat bij (als dat lukt) met lucerne mix, daar zitten veel eiwitten in. Maar wat een vreemde situatie zeg, bizar dat je op de stalling aan zulke regels bent gebonden.
Ik zou zelf niet alleen lucerne geven. Bij teveel krijg je een scheve verhouding en ik ben er laatst achter gekomen dat mijn merrie er dus niet zo goed tegen kan. Had het niet in die hoek gezocht, maar merkte het toen ik overstapte van ene mix naar andere.
Marilu schreef:Wat herkenbaar zo'n paardonvriendelijke stalling ... en al helemaal verschrikkelijk dat je zelf niet mag bijvoeren in hooinetten enzo.
Ingaan tegen de huisregels heeft misschien tot gevolg dat de staleigenaar je vroegtijdig aan de deur zet (heb ik zelf wel eens meegemaakt, dat ik te horen kreeg, 'als het je niet aanstaat, moet je maar vertrekken'), dus ik denk dat je dat beter niet doet als je geen - betaalbaar - alternatief hebt voor de periode die je nog moet overbruggen.
In ieder geval geweldig goed dat je bijna weg kan daar ! 1 februari is niet zo lang meer, al besef ik dat dit heel erg knaagt aan jouw geweten dat je jouw paard nog drie weken in deze ellende moet laten staan. Ik weet perfect hoe het voelt en ik weet dat je hart bloedt.
Enige optie die ik zie, is misschien wat kalmerende supplementen geven ? Op basis van valeriaan ofzo ... maar ik zou hiervoor toch even de dierenarts contacteren om advies te vragen.
Veel sterkte in afwachting van de verhuis !!
Ingeeu schreef:Hooinetten/bakken/slowfeeders mogen niet van stal. Heb gevraagd of ze extra hooi mogen omdat ze invallen qua gewicht. Dit mocht wel, in de praktijk merk ik er niets van. Vaak hebben die twee van mij het hooi al op als anderen nog staan te eten.
edit: paarden bijvoeren mogen wij van stal niet, daar ze de rust willen bewaren onder de paarden... met pijn en moeite heb ik voor elkaar gekregen dat ik ze al extra slobber mag geven.
Anomien schreef:Het geeft een scheve herhouding maar dat is makkelijk op te lossen!
Dat jouw paard er niet goed op doet is vervelend, maar veel doen het er wel goed op.
Bovendien is het een in dit geval best een goed advies. Dier krijgt gewoon te weinig ruwvoer!
Ingeeu schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben om eerder te kunnen vertrekken dan de afgesproken datum (ivm opzegtermijn/contract)? Die optie lijk ik nu te hebben met paardlief. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan brengen naar de staleigenaar.