paard herstelt niet helemaal na OCD operatie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Re: paard herstelt niet helemaal na OCD operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:54

Heb je na de OCD operatie nog eens volledig kreupelheid onderzoek laten doen inclusief verdoven? Wellicht zit er nu iets anders? Of verdooft ze echt uit op verdoving in kogelgewricht?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 09:35

@jasmijn ja dat hebben we, net als nu; ze verbetert iets op de kogel maar vooral op de tussenpees aanhechting. Ik denk zelf echt niet dat er nog iets met haar kogel is. Ik denk wel dat ze zo gecompenseerd heeft dat ze hier en daar wat last heeft gekregen. Plus dus die tussenpees.
Inmiddels is ze donderdag voor het eerst gelaserd. Ik heb ook haar linker tussenpees meegepakt omdat daar heel licht wat mineralisatie te zien was. Ze liet het braaf over zich heen komen tot we bij naar klaar waren. Toen trapte ze ineens naar achteren :+ Echte merrie; ze kan echt narrig worden als ze het zat is LOL

Zometeen wordt ze voor de 2e keer gelaserd.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 14:33

We zijn inmiddels 3x per week aan het laseren. Haar geduld is 0.0 dus af en toe best een uitdaging. Ik laat ook meteen haar linkerpees laseren omdat daar ook heel minimaal wat mineralisatie is gezien.

Ik zou eigenlijk nog 2x shockwave gaan doen op de kliniek (komende week en dan 2 weken later weer) maar omdat we al laseren heb ik dat niet neer meer afgesproken. Wat is jullie eventuele ervaring? Is het toch nog goed om ook 2x shockwave te doen? Of is PRP en laseren wel genoeg?

Ik heb trouwens vandaag voor het eerst het idee dat ze zich echt goed voelt. Ze doet de revalidatie heel braaf (15 min stappen, rechte lijnen) maar is ook gewoon weer speels zoals ik haar ken. Ze ziet er ook goed uit. Ben wel heel benieuwd naar de controle echo.
Als dat straks goed is, ga ik iig 1x per week naar de aquatrainer met haar.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 18:29

Koekie73 schreef:
@jasmijn ja dat hebben we, net als nu; ze verbetert iets op de kogel maar vooral op de tussenpees aanhechting. Ik denk zelf echt niet dat er nog iets met haar kogel is. Ik denk wel dat ze zo gecompenseerd heeft dat ze hier en daar wat last heeft gekregen. Plus dus die tussenpees.
Inmiddels is ze donderdag voor het eerst gelaserd. Ik heb ook haar linker tussenpees meegepakt omdat daar heel licht wat mineralisatie te zien was. Ze liet het braaf over zich heen komen tot we bij naar klaar waren. Toen trapte ze ineens naar achteren :+ Echte merrie; ze kan echt narrig worden als ze het zat is LOL

Zometeen wordt ze voor de 2e keer gelaserd.

Ik ben zelf wel eens gelaserd als ik door mijn rug was gegaan en soms voelt de interne warmte dan even gek. Dus kan me best voorstellen dat je merrie dat apart vond voelen en uithaalde uit ongeduld en “hee ik voel wat geks”.

Fijn dat ze het zo goed doet! Ik ben ook echt overtuigd van de laser. Als ze het goed doet nu na prp en laser zou ik de shockwave niet doen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 19:16

@Hannanas ze reageert met 1 been veel meer dan het andere been, dus ik geloof ook wel dat ze er wat van voelt. Shockwave reageerde ze eigenlijk amper op. Dat heb ik zelf wel eens gehad (peesplaat ontsteking) en dat vond ik zelf dan weer heel onaangenaam.