Weet je .. bloedonderzoek is niet verkeerd.
En ik weet dat sloom en traag ook kan komen als er wat seleniumtekort is en dat komt nog wel eens voor.
Dit kun je laten onderzoeken…
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mce schreef:vitamine of mineralen - m.n. ijzer - tekort?? ondanks goed voer kan het - na medicijn gebruik - wat extra nodig hebben,
bloedonderzoek kan duidelijkheid geven
wormen!! een keer extra controleren kan geen kwaad,
snorkel1986 schreef:mce schreef:vitamine of mineralen - m.n. ijzer - tekort?? ondanks goed voer kan het - na medicijn gebruik - wat extra nodig hebben,
bloedonderzoek kan duidelijkheid geven
wormen!! een keer extra controleren kan geen kwaad,
Of overschot ( 2x perdag de metazo " daar hoef je niet zo veel van te voeren), en slobber en overmatig gebruik liksteen
Weet natuurlijk niet hoeveel ze er can krijgt maar even uit rekenen hoeveel ze krijgt kan handig zijn
Petrichor schreef:Om even op een misschien gekke vraag terug te komen: kunnen paarden ook net zoals mensen depressief gedrag vertonen door het weer?
mce schreef:Metazoa krijgt ze 2 keer per dag 150 gram van, vitalstyle 2 keer per dag 200 gram[/quotePetrichor]
dat is al best veel voor wat ze doet, teveel suiker kan ook nadelig zijn
stress heeft veel invloed op cpl, de laatste tijd heeft ze meer stress ervaren dat is ook nadelig voor cpl
dan kunnen de lymphen mogelijk niet alles afvoeren,
* Lymfe is een kleurloze vloeistof die door het lymfevatenstelsel en klieren van het lichaam stroomt. De functie van Lymfe is oa het afvoeren van vocht en afvalstoffen, evenals het ondersteunen van het immuunsysteem.
tenminste als ik cpl goed interpreteer
Wranglerbutt schreef:Petrichor schreef:Om even op een misschien gekke vraag terug te komen: kunnen paarden ook net zoals mensen depressief gedrag vertonen door het weer?
Paarden kunnen depressief gedrag vertonen als ze zich minder veilig en geborgen voelen, bv door veranderingen in de kudde; vriendje weg, andere plek in de rangorde door nieuw paard in de kudde etc.
Ik heb nog niet gelezen of je paard in een groep/ met een ander paard buiten staat of alleen.
Petrichor schreef:mce schreef:Metazoa krijgt ze 2 keer per dag 150 gram van, vitalstyle 2 keer per dag 200 gram[/quotePetrichor]
dat is al best veel voor wat ze doet, teveel suiker kan ook nadelig zijn
stress heeft veel invloed op cpl, de laatste tijd heeft ze meer stress ervaren dat is ook nadelig voor cpl
dan kunnen de lymphen mogelijk niet alles afvoeren,
* Lymfe is een kleurloze vloeistof die door het lymfevatenstelsel en klieren van het lichaam stroomt. De functie van Lymfe is oa het afvoeren van vocht en afvalstoffen, evenals het ondersteunen van het immuunsysteem.
tenminste als ik cpl goed interpreteer
Nou ik ben het zeker niet met je eens dat ze te veel voer krijgt voor wat ze doet, bij minder krijgt ze haar vitamine en mineralen niet binnen en dat lijkt me toch wel van belang. Ze krijgt iets Guts en Gastro erbij omdat ze anders de Metazoa niet wil eten.
Mijn paard heeft zeker geen stress ze is zo ontspannen als het maar kan. Ik weet echt wel hoe haar blik staat als ze wel stress ervaart en dat is op het moment zeker niet aan de orde.
Zoals ik al eerder vermelde is de cpl juist goed onder controle, op dit moment heeft ze 0.0 rimpels vochtophoping of wondjes. Wat betreft de cpl krijgt ze dus het perfecte voer want haar benen zijn nog nooit zo strak geweest. Ik zelf denk alleen dat ze helaas toch te weinig energie uit dit voer haalt omdat het natuurlijk geen krachtvoer is maar enkel een goede balans voor vitamine en mineralen. Ik wil het hooi nog laten testen omdat ik vermoed dat dit ook vrij schraal is. Nu er in het gras ook helemaal niks geen voedingsstoffen meer zitten ben ik persoonlijk bang dat ze te weinig energie haalt uit alles wat ze binnen krijgt.