Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wildwestwill schreef:gisteren bij ons op stal de tandarts geweest voor 7 paarden en 2 shetten
bij 1 shet gebids reorganisatie
bij 1 paard kies getrokken
bij jonge haf de wolfstanden uit gehaald
rest haken geveild
kosten ...... tadaa 105 EURO PER PAARD
fransje23 schreef:wildwestwill schreef:gisteren bij ons op stal de tandarts geweest voor 7 paarden en 2 shetten
bij 1 shet gebids reorganisatie
bij 1 paard kies getrokken
bij jonge haf de wolfstanden uit gehaald
rest haken geveild
kosten ...... tadaa 105 EURO PER PAARD
Wat is een gebids reorganisatie?
De kies is getrokken bij een volwassen paard en zat niet los?
MyWishMax schreef:Ik hoop toch echt dat kiezen en tanden trekken alleen door dierenartsen gedaan wordt en niet door de behandelaars die niet eens mogen sederen en verdoven. Ik betaal dan liever die 1000 euro.
Helaas is het trekken inderdaad duur en nog afhankelijk van hoe het gaat en welke methode ze moeten doen.
Daphne__ schreef:MyWishMax schreef:Ik hoop toch echt dat kiezen en tanden trekken alleen door dierenartsen gedaan wordt en niet door de behandelaars die niet eens mogen sederen en verdoven. Ik betaal dan liever die 1000 euro.
Helaas is het trekken inderdaad duur en nog afhankelijk van hoe het gaat en welke methode ze moeten doen.
Helaas zijn er gebitsverzorgers die zonder sedatie en plaatselijke verdoving kiezen trekken... Een bekende youtuber had er een video over geplaatst, waarin een gebitsverzorger flink moest wroeten om een kies uit haar onverdoofde pony te krijgen. Gebitsverzorger zei nog dat de kies zo vast zat, dat ze wss naar de kliniek moest, maar na flink wrikken lukte het toch. Die video heeft ze verwijderd omdat er flink commentaar op kwam. Zelfs een paardenkliniek had contact met haar opgenomen om hun zorgen te uiten, maar daar wou ze niks mee.