Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NYA180x schreef:Elisa2 schreef:Je kunt haar poetsen zonder problemen, dus eenmaal in contact met halster aan is het probleem over?
Ik zou sowieso een halster omhouden met een stuk touw er aan zodat ze makkelijker te pakken is.
Het aanvallen kan uit verschillende dingen voorkomen. Het kan angst zijn (aanval is de beste verdediging). Paard kan pijn hebben, paard kan totaal ontregeld zijn door de verhuizing, associaties met mensen is slecht.
Zo,n paard heeft iemand nodig die er met veel rust en beleid mee om kan gaan. En in kan schatten waar het gedrag vandaan komt. Welke regio zit je?
Drenthe! Ik ben ook opzoek naar professionele hulp maar geen idee waar ik moet zijn.
Goed idee van het halster idd. Ja als ik het halster om heb is er geen probleem en kan ik alles met der!
NYA180x schreef:EvelienKiss schreef:Hoi, weet je wat een ”projectpaard” betekent? Dat betekent (voor zover ik weet) moeilijk te begrijpen/te behandelen gedrag. Dus dan krijg je dus een paardje waarbij je ervaring en kennis nodig hebt. Wat is de reden dat je dit paardje kocht en heb je zelf een idee wat hij/zij nodig heeft?
Ik weet wat project paard is!! Ik heb haar ook om haar vertrouwen te krijgen en een goede band te winnen!
Ik heb veel geprobeerd wat mensen zeiden wat ze nodig had maar dat helpt niet dus nu weet ik even niet wat ze nodig heeft om vertrouwen te krijgen! Ga ook professionele hulp inschakelen!!!
NYA180x schreef:mika11 schreef:Wat is je dilemma dan?
Of je haar moet houden of niet?
Hoe ik haar kan helpen! Want ik wil haar niet zomaar weg doen all heeft ze haar problemen. Wil haar graag helpen namelijk
NYA180x schreef:Elisa2 schreef:Je kunt haar poetsen zonder problemen, dus eenmaal in contact met halster aan is het probleem over?
Ik zou sowieso een halster omhouden met een stuk touw er aan zodat ze makkelijker te pakken is.
Het aanvallen kan uit verschillende dingen voorkomen. Het kan angst zijn (aanval is de beste verdediging). Paard kan pijn hebben, paard kan totaal ontregeld zijn door de verhuizing, associaties met mensen is slecht.
Zo,n paard heeft iemand nodig die er met veel rust en beleid mee om kan gaan. En in kan schatten waar het gedrag vandaan komt. Welke regio zit je?
Drenthe! Ik ben ook opzoek naar professionele hulp maar geen idee waar ik moet zijn.
Goed idee van het halster idd. Ja als ik het halster om heb is er geen probleem en kan ik alles met der!
NYA180x schreef:miezelke schreef:Waarom heb je haar gekocht? Je wist van dit gedrag? Wat is je doel met haar?
En idd, hoe staat ze gestald etc...
Ze staat in een grote stal op stro hoe ze eerder ook stond. Ik heb haar gekocht als project paard en wist van het gedrag af. Alleen het is nu heel extreem