Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hutcherson schreef:Wat jij zoekt is weer een klassiek gevalletje van pleistertje plakken zodat we weer kunnen rijden. Twee weken geleden koliek gehad en je zit er alweer op. Persoonlijk zou ik het paard meer tijd gunnen om bij te komen. Koliek is zeg maar dodelijk enzo.
Nu zoek je laxeermiddel zodat de ontlasting er makkelijker uit komt (lees: diarree) want dan kan jij weer lekker rijden.
Ik zou wat meer tijd steken in het achterhalen wat de oorzaak is en het rijden even laten tot die tijd.
noviceh schreef:c_alsemgeest schreef:Dit inderdaad. Misschien is er een probleem in de rug waardoor het paard pijn heeft tijdens het mesten? Bolt het paard de rug goed tijdens het mesten?Zijn er tijdens de onderzoeken ook foto's van de rug gemaakt @TS?
Paard_Trutje schreef:noviceh schreef:Dit inderdaad. Misschien is er een probleem in de rug waardoor het paard pijn heeft tijdens het mesten? Bolt het paard de rug goed tijdens het mesten?
Hij maakt zijn rug wel bol. Er is geen verschil met ruiter of aan de longeerlijn kwa poepen.
Ik heb nu zelf idee om eerst osteopaat te laten kijken die ook kijkt naar de organen. Als iemand een goede weet in de buurt die in regio Amsterdam komt, laat mij weten.
Er zijn geen rug foto's gemaakt omdat geen dierenarts dit geadviseerd heeft.
Ga ook even kijken naar magnesium want daar nog niet aan gedacht
Paard_Trutje schreef:Bibin schreef:Onze merrie poepte ook moeilijk. Stond steeds stil met staart omhoog maar er kwam niks. Soms duurde dat inderdaad vreselijk lang en ze wilde ook niet meer aandraven, zowel onder zadel als longeren. Ze was ook erg opgeblazen.
Maagscopie gedaan en ze had maagzweren, deze met medicatie behandeld, we zijn overgestapt van voordroog op onverpakt hooi. En nu is ze niet meer opgeblazen en kan zelfs mesten tijdens het draven en galopperen.
Heeft geen symptomen die hierop wijzen maar kan hier eens over nadenken om te laten doen.
Pallatin schreef:Hi TS, bied je nu ook nog water aan in een ton en niet alleen automatische drinkbak? Ik heb goede ervaringen met gastro plus brok in combi met een havens mix (extra moeten kauwen geef meer speeksel aanmaak). Ik geef ook elke dag vers gemalen lijnzaad met slobber. Krijgt je paard op dit moment hooi? Staat je paard op stro? En wat voorgangers hier ook al zeggen: ik zou een goede paardenfysio laten komen. En misschien nog een idee om te overleggen met je dierenarts of het een idee is om tijdelijk pijnstilling te geven en kijken of het mesten dan makkelijker gaat (dan kan je hopelijk uitsluiten dat het pijn geeft en anders weet je ook meer). Rijden gaat nu niet maar bewegen is wel belangrijk, heb je misschien de mogelijkheid om te gaan wandelen en je paard onderweg te laten grazen? Alle beetjes helpen