Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flevolander schreef:Krijgt ze alleen novacam op dit moment? Kan mij voorstellen dat hier meer aan de hand is ? (kwamen er geen verhoogde ontstekingswaarden uit het bloed ook ? ) Ik zou ook zeggen, opladen en op laten nemen in de kliniek. Als hij amper kan staan, dan maar liggen in de trailer en desnoods er bij blijven tijdens de rit. Dit gaat anders niet goed aflopen voor het dier ben ik bang.
anjali schreef:Volgens mij mag een spierbevangen paard zo weinig mogelijk nog bewegen. Het kan best zijn dat rust in een warme stal nu beter is dan ermee gaan sjouwen want dan kan de spierschade nog toenemen. De DA komt toch 3X daags? Die zal wel zeggen wat te doen?
Majabeestje schreef:anjali schreef:Volgens mij mag een spierbevangen paard zo weinig mogelijk nog bewegen. Het kan best zijn dat rust in een warme stal nu beter is dan ermee gaan sjouwen want dan kan de spierschade nog toenemen. De DA komt toch 3X daags? Die zal wel zeggen wat te doen?
Ik denk ook dat de betrokken dierenarts hier wel een advies over heeft. Dat de dierenarts inschat wat er nodig is.
swatch schreef:Misschien had ts best haar veulen naar een kliniek willen brengen, maar behoort dat niet tot zijn/haar mogelijkheden.
Als je een account aanmaakt hiervoor, dan zal daar ook een reden voor zijn.
In overleg met de dierenarts wordt er gedaan wat mogelijk is.
Veel sterkte ts!
Ayasha schreef:swatch schreef:Misschien had ts best haar veulen naar een kliniek willen brengen, maar behoort dat niet tot zijn/haar mogelijkheden.
Als je een account aanmaakt hiervoor, dan zal daar ook een reden voor zijn.
In overleg met de dierenarts wordt er gedaan wat mogelijk is.
Veel sterkte ts!
Dan neem je de andere eerlijke beslissingen maar dit is trekken aan een dood paard.
swatch schreef:Ayasha schreef:
Dan neem je de andere eerlijke beslissingen maar dit is trekken aan een dood paard.
Dat bespreekt dan jouw dierenarts toch met je als dat aan de orde is?
Dvanzon schreef:Dierenarts is er 3x per dag. Ze is omdat ze niet goed kan staan moeilijk te vervoeren. Wat kans op spierschade vergroot. Als is kliniek natuurlijk wel handiger, want dan kan ze een infuus krijgen.
Dierenarts zegt dit is alles wat je kan doen.