Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rocamor schreef:Mirjam1311 schreef:
Als ik geen goede oplossing kan vinden moet ik toch een andere eigenaar voor hem gaan zoeken. Hij wordt hier ook niet gelukkig van. Is al enorm afgevallen en staat vol stress als Kate weggaat. Of als hij weggaat.
Serieus?
Songe heeft 10 jaar een lief maatje gehad en heeft ook 10 jaar dezelfde eigenaar gehad?
Nu heeft ie in korte tijd dus EN zijn maatje verloren EN zijn vastigheid van zijn vorige eigenaar verloren, en nog een paar verhuizingen gehad in heel korte tijd.
Het dier staat nog geen 3 maand bij jullie en krijgt met nog een verandering te maken (haf erbij) en ipv rust bij hem, gaat ie over de flos (je zou van minder) en dan wil je beslissen om Songe dan maar weg te doen?
Waarom niet terug naar enkel Kate en Songe en haal er hulp bij om hem te leren dat als Kate weggaat, ze ook weer terug komt.
Ja, dat kost geldt, ja dat kost tijd en inzet.
Dat dier staat stijf van de stress zo te lezen en ik vind dat je dan als eigenaar verplicht bent om hem te helpen. Het was kennelijk leuk zolang je er plezier mee had, maar nu er wat in geinvesteerd moet worden, denk je er over om niet thuis te geven?
Mijn tip:
1) haf weg
2) investeer tijd en geld om hem te helpen met zijn stress (bv met ESDR therapie; daar heb ik heel goede ervaringen mee gezien)
3) geef dat dier waar hij recht op heeft: een baas die naar zijn behoeften luistert en hem niet enkel leuk vindt als hij doet wat jij leuk vindt
Mirjam1311 schreef:Shenavallie schreef:Kan Kate niet af en toe als handpony mee als je met jouw paard gaat rijden? Als je rustige stapritjes doet met af en toe een beetje draf, dan zou dat misschien een oplossing zijn.
Hun tempo verschilt enorm dus dat ik niet heel handig
Rocamor schreef:Mirjam1311 schreef:Als ik geen goede oplossing kan vinden moet ik toch een andere eigenaar voor hem gaan zoeken. Hij wordt hier ook niet gelukkig van. Is al enorm afgevallen en staat vol stress als Kate weggaat. Of als hij weggaat.
Serieus?
Songe heeft 10 jaar een lief maatje gehad en heeft ook 10 jaar dezelfde eigenaar gehad?
Nu heeft ie in korte tijd dus EN zijn maatje verloren EN zijn vastigheid van zijn vorige eigenaar verloren, en nog een paar verhuizingen gehad in heel korte tijd.
Het dier staat nog geen 3 maand bij jullie en krijgt met nog een verandering te maken (haf erbij) en ipv rust bij hem, gaat ie over de flos (je zou van minder) en dan wil je beslissen om Songe dan maar weg te doen?
Waarom niet terug naar enkel Kate en Songe en haal er hulp bij om hem te leren dat als Kate weggaat, ze ook weer terug komt.
Ja, dat kost geldt, ja dat kost tijd en inzet.
Dat dier staat stijf van de stress zo te lezen en ik vind dat je dan als eigenaar verplicht bent om hem te helpen. Het was kennelijk leuk zolang je er plezier mee had, maar nu er wat in geinvesteerd moet worden, denk je er over om niet thuis te geven?
Mijn tip:
1) haf weg
2) investeer tijd en geld om hem te helpen met zijn stress (bv met ESDR therapie; daar heb ik heel goede ervaringen mee gezien)
3) geef dat dier waar hij recht op heeft: een baas die naar zijn behoeften luistert en hem niet enkel leuk vindt als hij doet wat jij leuk vindt
Mirjam1311 schreef:Ja het is inderdaad verlatingsangst.
Had op YouTube al een iemand gevonden die daar een goede training voor had. Natural horsemanship. Helaas wonen hun te ver en ligt het buiten hun werkveld.
Misschien weten jullie iemand die kan helpen? meer in de buurt vd veluwe.
Mirjam1311 schreef:Ja zou het goed kunnen komen zonder 1 van de paarden weg te doen?