Getup schreef:Die van Kraemer.de is ook fijn , ja , die blauwe schoen.
Ik ga googelen!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiki1976 schreef:Ik deed de ducktape extreme in combi met een zooltje van vijver folie onder haar hoef maken. Dit zorgde er ook voor dat het verband minder snel door was. Bij haar mocht ook haar hoef niet nat worden.
Ze stond ook 24/7 op boxrust wat overigens prima verliep ( had ik niet verwacht) maar wel een veulen van toen 8 weken aan de voet.
Helaas toen veel regen dus bak/weide was geen optie.
Ik heb toen een hoefzak gekocht. Is eigenlijk bedoeld om water binnen te houden.
Die verschillende keren per dag om gedaan zodat ze toch even uit stal konden.
Afhankelijk hoe ze was stond ze nog bij ons op het straatje en haar zoon was door de bak aan het racen en soms ging ze mee.
Popstra schreef:Ik gebruik altijd luiers om wonden aan kroonrand of door balbetrapping aan de hoef schoon te houden. Voor de onderzijde maakte ik dan een zool van flink wat lagen duckttape over elkaar en plakte die onder tegen de hoefzool. Zo bleef het buiten ook droog.
Shay2002 schreef:Getup schreef:Die van Kraemer.de is ook fijn , ja , die blauwe schoen.
Ik ga googelen!
Karlijnxxx schreef:https://www.kramer.nl/Paard/Beenbescher ... efschoen-2
Toen mijn paard met een zweer stond en er een iets dunner verband om ging, heb ik haar deze omgedaan. In de stal was het geen probleem, op de track erna heeft het ongeveer 2 weken geduurd tot het kapot was (op riviersteentjes). Voor de hoef had ik een gaasje met betadine, verband, vetwrap, klauwtape (topspul), ductape en dan de schoen.
Ik deed er een rubberen springschoen overheen tegen kleine regenbuitjes, maar ik heb haar wel binnen gezet als het harder regende.