Persoonlijk zou ik haar gewoon goed ontwormen en niet uitgaan van het mestonderzoek. Daarin zie je niet alles en je hebt haar nog maar net dus je weet niet precies hoe ze in het verleden is ontwormd.
Ja bij de vorige eigenaar, maar ja wil het dan misschien toch zelf eens laten controleren
xYaartje
Geplaatst: 22-11-24 07:43
Het eerste wat ik inderdaad dacht was: is ze niet drachtig? Zou dat sowieso inderdaad even uitsluiten voor je eventueel minder wilt gaan voeren. Qua zand en mest onderzoek is dat niet altijd betrouwbaar. Wil je echt echt zeker weten of ze zand in de buik heeft is het opladen naar de kliniek voor een foto van de buik. Mijn oudste shet had geen zand in de mest in april, maar op de foto wel.
Nou de dierenarts is geweest, scan gehad. Ze is niet zwanger, ze heeft ook gelijk naar de darmen gekeken, maar niks geks te zien.
Ze houdt wel vocht vast achterin haar buik, vermoedelijk door overgewicht. Ze heeft geadviseerd hooi beperken, zandkuur geven en aan 't werk te zetten.
Spelen, spelletjes met beide pony's samen, kan helpen om haar meer beweging en meer vertrouwen te geven. Wij speelden vaak met de paarden/pony's met een bal, ook wel een soort 'tikkertje' of een 'hindernisbaan'. Je kunt van alles verzinnen, en het is goed voor je band met de dieren en voor hun conditie.