Shetlander of geit? Gebrek aan plaats (?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: Shetlander of geit? Gebrek aan plaats (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:28

Meningen verdeeld? Er zal maar een héél klein clubje mensen zijn die van mening is dat een paard genoeg heeft aan een geit. Arm paard. En arme geit. Beide zijn kuddedieren en hebben soortgenoten nodig. Schandalig en sneu dat ze al zolang alleen staan, zonder ook maar een soortgenoot aan de andere kant van het hek.

Op 1000m2 zou ik ook zeker geen paarden houden. Maar goed, als ze al 2 jaar zo staan ga ik er vanuit dat je het toch niet gaat veranderen, dus dan zou ik er zeker een shet bij nemen. En een geit. Een kleine shetlander neemt niet veel meer ruimte in dan een geit, en hooi eten ze allebei.

Risxx

Re: Shetlander of geit? Gebrek aan plaats (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:51

Waarom wil je eigenlijk een paard als je deze niet eens een soortgenoot kan bieden? Ik zou me 24/7 schuldig voelen. In mijn tuin past ook wel 1 paard. Maar ik heb liever 0 paarden, dan 1 in z'n eentje..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 14:31

Ik zou mijn paarden niet graag op 1000m2 willen houden maar vind het ook niet onoverkomelijk. Ik heb 1000m2 als nachtverblijf voor mijn paarden en daar kunnen ze zich toch redelijk op vermaken. (20x40 bak met een paddock er aan vast.) Maar dan moet het ook echt wel begaanbaar zijn gedurende het jaar.

En als je in die situatie fatsoenlijk een groot paard kunt houden, kan er ook prima een shetlander bij. Alleen of met een geit is voor mij een no-go.