Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
floortjeRein schreef:ik heb net zijn mest gecontroleerd, hier zat echt heel weinig zand in, echt een klein puntje maar
floortjeRein schreef:Lindsey_99 schreef:Ook al zit er weinig zand in de mest, een kuurtje psyllium kan nooit kwaad, de darmflora knapt er vaak ook van op. Gewoon doen en kijken hoe de mest na een paar dagen eruit ziet.
Ga vandaag met de psyllium kur van vitalbix beginnen
truiska schreef:Mijn jongste had vorige week ook echt diree. Spoot er echt uit.
Ook echt getwijfeld om dierenarts te bellen.
Heb een kuur van 5 dagen van vitalstyle 100 gram darmbalans geven en alleen hooi na drie dagen al verbettering en nu heeft ze weer mooi keutels.nu beetje bij beetje eigen voer toevoegen tot normale hoeveelheid. Tot nu doet ze het super
Wie weet is dit ook iets voor u Hopelijk knapt ie snel weer op.
truiska schreef:Is een kuur van probiotica
Is een krachtige kruidencombinatie (met o.a. zoethoutwortel en mariadistelzaad) met prebiotica en probiotica ter stabilisatie van de spijsvertering van paarden en pony's. Het kan preventief, tijdens of na een spijsverteringsstoornis worden toegepast. De krachtige kruiden, prebiotische vezels en probiotica zijn goed voor een normale darmfunctie en ondersteunen de darmflora.
Echt super spul
Even googlen wordt ve veel gebruikt voor veel problemen of overgang
floortjeRein schreef:Hi Bokkers, ik heb hem 7 dagen een zandkur gegeven, tot en met afgelopen vrijdag. Zijn mest is afwisselend nogsteeds veelste nat. Er zitten wat drollen met vorm tussen, maar afwisselend ook nog diarree. Ook merk ik dat hij veel meer drinkt dan normaal, gelukkig ook maar want ik wil niet dat hij uitdroogt, maar het valt me wel op! Wat kan ik naast een zandkuur nog meer doen?
Babootje schreef:floortjeRein schreef:Hi Bokkers, ik heb hem 7 dagen een zandkur gegeven, tot en met afgelopen vrijdag. Zijn mest is afwisselend nogsteeds veelste nat. Er zitten wat drollen met vorm tussen, maar afwisselend ook nog diarree. Ook merk ik dat hij veel meer drinkt dan normaal, gelukkig ook maar want ik wil niet dat hij uitdroogt, maar het valt me wel op! Wat kan ik naast een zandkuur nog meer doen?
Je paard staat nu ongeveer een maand met mestklachten. Met de zandtest blijkt je paard zand in de darmen te hebben. En de zandkuur heeft niet afdoende geholpen.
Op de vraag het niet eens tijd wordt om naar de veearts reageer je niet en je blijft zoeken naar andere voeropties.
Maar dat is wel een vraag uit je OP. Waarom wil je niet naar de veearts?