Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DPTomboy schreef:Mijn ervaring met een vergelijkbare situatie had de afloop dat ik mijn paard in heb laten slapen.
Wat leek op een hoefzweer in het linker achterbeen werd enkel erger. Het begin met enkel de teen belasten en eindigde in ondanks bute en metacam zijn hoef de grond niet meer laten raken.
De tweede dierenarts die in erbij haalde wist de de foto's te maken waarop duidelijk zichtbaar was dat het om een botontsteking ging die het bot al aan het opeten was. Omdat het al in zo'n ver gevorderd stadium was (paard was hard voor zichzelf en omdat het zo laag zat dacht iedereen dat het een hoefzweer was), konden we niet anders dan hem laten gaan.
Ik raad je dus echt aan om zo snel mogelijk foto's te laten maken om uit te sluiten dat de ontsteking iets anders is dan een hoefzweer. Ik zou de foto's thuis laten maken als je paard het been niet meer belast, een rit met de trailer lijkt me dan erg naar voor je paard.
Rocamor schreef:Vorig jaar mijn merrie laten rxen ivm kreupel na hoefzweer. De zweer zelf was niet (meer) zichtbaar. De baan die de zweer genomen had, wel.
Overigens bleef mijn merrie kreupel omdat zich door de zweer een keratoma had ontwikkeld.
Staat jouw paard op vlas of houtvezel?
Kinke schreef:wat bedoel je met 'zijn hoefwand wordt bol bekapt'?