Supplement luchtwegen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:47

SansaS schreef:
Ja hoor janneke op pubmed zijn genoeg onderzoeken te vinden waarin blijkt dat het niet werkt. Ik ga ze niet allemaal voor je opzoeken :)

Ik heb zelf een paard met astma en veel tijd gestoken in onderzoek er naar. De conclusie is gewoon dat kruiden en supplementen geen luchtweg problemen voorkomen en ook niet oplossen.

Je zal toch echt de stalling stofvrij moeten maken dat is het enige dat helpt. En als ze dan klachten hebben dan met medicatie aan de slag waarbij vernevelen het beste effect heeft met bijvoorbeeld een flexineb.

Ook in een dampbox kan werken bijvoorbeeld in Utrecht dan gaan ze een uur daarin en daarna een poos in de stapmolen om alles los te werken het slijm.

Nou nou en Ventipulmin dan? Of Sputolysin?
Die zijn nochtans bewezen werkzaam en komen wel degelijk in de luchtwegen terecht ondanks ze ingeslikt worden.

Hoestsiroop bij mensen werkt toch ook?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:19

Als de mijne een kuchje heeft, dan gooi ik er meteen een week Audevard Balsamic Air in. Ik heb de brokjes, je hebt ook een spray. Lijkt echt wel wat te doen, tot nu toe is hij binnen een week van het kuchje afgeweest. Moest hij langer hoesten, dan haal ik er wel een dierenarts bij om naar de longen te luisteren.

Als je weet dat het stofallergie is, dan kun je kijken naar een andere bodembedekking, zoals vlas. Is die mogelijkheid er? Of toch een plek waar ze 24/7 buiten kan.

Idifix

Re: Supplement luchtwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 17:36

Die mogelijkheid is er niet. Op het moment zijn ze nog 24/7 buiten vanaf volgend weekend komen ze voor de nacht binnen.
Heb intussen wel geregeld dat ze in de hoofdgang staat de 3de stal van de grote uitgang en opening dus. Haar originele stal was in een zijgangetje en dan ook nog eens de laatste in het hoekje.

Dank je wel al voor de tips. Moet alleen eens de tijd nemen om ze nog door te gaan. :)

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 23:56

Ik geef fenegriek bij als mijn paard ook last heeft van een verkoudheid, op een paar dagen zijn de hoest en het snot weg en keren ze ook niet terug na het stoppen van dit supplement.
Als zijn stofallergie weer de kop op steekt, krijgt hij enkele dagen balsamic air van audevard over zijn eten of gebruik ik de respirator boost van NAF. Met beide producten heb ik goede effecten behaald en dit is ook bevestigd door meerdere dierenartsen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 00:09

Mijn paard krijgt al jaren luchtweg kruiden, eerst hmp, nu van montana.
Ondanks het bewijs in klinische onderzoeken laag is, heeft mijn paard verschillende longbloedingen gehad: 2 keer voor start, toen nog 1 keer toen ik dacht na een jaar: hij kan vast wel zonder.
Sindsdien standaard gegeven en geen bloedingen meer gehad. Genoeg bewijs voor mij dat het werkt.