Paard stopt periodiek met drinken in stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 17:23

Ja dat wilde ik ook net vragen. Was dat dezelfde drinkbak? Ja dus, je bent me net voor.

Bloodymary

Re: Paard stopt periodiek met drinken in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 17:25

En zet eens een klein emmertje in de drinkbak. Kijken of ze daar dan wel uit drinkt.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 17:29

Misschien kan je nog eens proberen om een tijdje van box te wisselen met een stalgenootje? Dan weet je of het aan die specifieke waterbak ligt of gewoon aan jouw paard in het algemeen? :) Aangezien het lijkt alsof de andere paarden nergens last van hebben..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 18:21

tirzasarah10 schreef:
KittyDylan schreef:
Ik heb ook een merrie die dit periodiek doet. Ze had een kuip water op stal en die was gerust weken altijd even vol. Buiten op de wei dronk ze wel.
Nu hebben we vlotterbakken en dus geen zicht meer op, maar ze drink buiten altijd meteen. Haar zoon doet dit ook.

Ik heb geen idee waarom.

Dat van die thee klinkt wel interessant tirza, hoe doe je dat? Gewoon wat bloemen/kruiden in het water er bij?
Is natuurlijk bijna hetzelfde effect als wat appelsap in het water.

Ja en het kan met zowel warm als koud water, warm water doe ik als het koud is en dat vinden ze zo super lekker! Idd beetje het appelsap idee maar iets gezonder, ik durfde dat niet te doen toen. Je kan met de kruiden ook gelukkig eindeloos variëren en een super gezonde aanvulling. Kruiden eten ze ook gewoon op, geef altijd de aanbevolen hoeveelheid van de zak :)

Even offtopic, maar haal jij dat op een specifieke plek ergens? Aangezien je zegt op de zak staat de aanbevolen hoeveelheid. Ik dacht echt aan zakjes thee voor mensen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:09

@hutchterton bij agradi of baroen, net welke het goedkoopste is. Van baroen heb ik een lijst gekregen waar alle eetbare kruiden op staan en wat ze daarvan mogen als ik bij baroen bestel. Laatst had horseflex een goede aanbieding en had ik daar een zak Kamille van bijv.
De rooibos is overigens uit eigen beweging en gebruik ik enkel wat je normaal in je thee zou stoppen aan hoeveelheid. Met de rooibos heb ik ze geïntroduceerd, die is vrij zoet waardoor je ze makkelijk stimuleer. Toen mijn merrie met een abces op de kliniek stond afgelopen mei keek iedereen maar wat vreemd toen ze iedere dag een emmer thee naar binnen werkte :+

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 07:52

Kincses schreef:
Misschien kan je nog eens proberen om een tijdje van box te wisselen met een stalgenootje? Dan weet je of het aan die specifieke waterbak ligt of gewoon aan jouw paard in het algemeen? :) Aangezien het lijkt alsof de andere paarden nergens last van hebben..

Dat weet ik inderdaad niet! Kan ik proberen. Buiten drinkt ze wel overal uit dezelfde bak

elineAbby123

Bloodymary schreef:
Ja dat wilde ik ook net vragen. Was dat dezelfde drinkbak? Ja dus, je bent me net voor.

Yes zelfde stalletje en zelfde drinkbak

elineAbby123

Bloodymary schreef:
En zet eens een klein emmertje in de drinkbak. Kijken of ze daar dan wel uit drinkt.

Goeie!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 09:35

Mijn merrie weigert uit de automatische drinkbak te drinken nadat er lucht in de leiding zat en hierdoor het water borrelde terwijl ze dronk.. vindt ze vanaf toen doodeng. Ze drinkt nu ook uit een specikuip.