Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Eens met DP. En ik voel mezelf geen toetsenbordridder. Ik zou het namelijk ook gewoon zeggen irl.
Ben het wel eens dat oudjes snel kunnen afvallen. Maar dit is wel een niveau verder. En hoelang is de deken er niet afgeweest dan? Ik hoop dat ze snel bijtrekt maar niet willen drinken klinkt gewoon niet goed. Dan geven ze het vaak zelf op. Je kan met een spuitje in de mond spuiten en slobber aanbieden voor het vocht. Maar als ze niet snel zelf beter gaat drinken dan zou ik haar laten gaan.
Gooiske schreef:Hoi, ik hoop dat bokt mij kan helpen, morgen neem ik sowieso even contact op met de dierenarts om ook daar de vraag te stellen.
Onze oude shet dame van 30 jaar, was afgelopen zomer vel over been geworden, daarom krijgt ze nu 2 a 3x daags seniores priores sinds 1 augustus.
Ze knapt hier enorm van op, fantastisch om te zien, haar ruggengraat is niet meer zichtbaar, haar billen krijgen weer vorm, ribben nog ligt zichtbaar.
Ze heeft goede mest, is nog niet meer vies geweest aan staart en benen!
Maar nu… ze drinkt helemaal geen water meer, ik geef haar sowieso 2 maal daags de seniores priores, volle schep met 3 liter water per keer.
Ze krijgt op deze manier toch 6 liter water binnen, maar vraag me af of dat zo voldoende is.
Ze is overigens enorm fit en vrolijk.
Foto’s van 1 augustus
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto’s van 16 september
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Jintexx schreef:TS je bent goed bezig! Laat ze lekker ridder op het toetsenbord zijn, jij doet nu wat goed is voor de pony en zorgt ervoor dat ze weer beter in haar senioren velletje komt te zitten.
Ik heb verder geen tips met betrekking tot je vraag, maar aan de resultaten te zien doe je het goed!
Voor de mensen die wel wekelijks een deken van het paard halen, ik heb een shetlandpony met eczeem gehad en die haalde ik ook echt niet wekelijks onder de deken uit. Alleen wanneer we iets gingen doen, en dat kon 1x in de maand zijn maar soms ook langer niet. Dus ja er zijn er meer die een paard lekker onder de deken laten lopen als er niks mee gedaan word.
senna21 schreef:Altijd weer goed om te lezen dat er mensen zijn die nog nooit iets fout hebben gedaan, die alles al weten en nooit een domme vergissing hebben begaan.
Een hele geruststelling: de perfecte mens zit op Bokt.