Paardentandarts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:22

Lenteklokje schreef:
capopjekop schreef:
Hier ook ieder jaar controle. Ik heb de lingehoeve laten komen. Voordeel is dat ze ook arts is en kan verdoven.

Lingehoeve ken ik inderdaad van vroeger. Komen ze aan huis en is dat dan tevens een veearts / dierenarts?

Ja

miereneter

Re: Paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:03

O ja, ik vergat mijn tandarts te noemen: hier op stal zitten we allemaal bij het Veterinair Paarden Gebitscentrum. Zeer goede tandarts die ook veearts is, en dus mag sederen en verdoven.

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 13:08

Dank allen :-) De Lingehoeve komt niet bij mij aan huis, is te ver. Nu een afspraak met Klaartje van Delden. Ben benieuwd!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 21:51

Ik had je juist willen aanraden om naar de kliniek te gaan die een goede paardentandarts heeft. Die kunnen gelijk ook röntgenfoto's maken als ze dat nodig vinden. Nu kan het zijn dat je hogere kosten hebt omdat je alsnog naar de kliniek gaat voor foto's. Meestal wil die kliniek dan ook het onderzoek van het gebit in elk geval opnieuw doen.

Als je wel naar een kliniek door zou moeten, zou ik naar de Lingenhoeve in Lienden of naar het SMDC in Heesch gaan.

MazikeenHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:15

Jordi Wolf. :D Als je m googled vindt je hem direct.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 05:05

MazikeenHope schreef:

Is die dierenarts en mag die dus sederen? Kan die röntgenfoto's maken als dat nodig is? Daar kan ik niets over vinden op zijn website.

MazikeenHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:08

Jet schreef:
MazikeenHope schreef:

Is die dierenarts en mag die dus sederen? Kan die röntgenfoto's maken als dat nodig is? Daar kan ik niets over vinden op zijn website.

Oh sorry, nee dat niet ;(

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 13:55

Jet schreef:
Ik had je juist willen aanraden om naar de kliniek te gaan die een goede paardentandarts heeft. Die kunnen gelijk ook röntgenfoto's maken als ze dat nodig vinden. Nu kan het zijn dat je hogere kosten hebt omdat je alsnog naar de kliniek gaat voor foto's. Meestal wil die kliniek dan ook het onderzoek van het gebit in elk geval opnieuw doen.

Als je wel naar een kliniek door zou moeten, zou ik naar de Lingenhoeve in Lienden of naar het SMDC in Heesch gaan.

dank je wel Jet, ik heb geen trailer en heb dit paard zelf ook nog nooit geladen. Die extra kosten neem ik dan voor lief :-) bedoel je trouwens foto's van de luchtwegen of foto's van zijn gebit?

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 13:58

Ik wil juist een veearts in combinatie met een tandarts aan huis. Tegenwoordig hebben ze toch mobiele apparatuur? Het laden op een trailer zou vooral bij mij zelf veel stress opleveren. Ja Lingehoeve ken ik wel van vroeger van de ponie, prima adres, in die tijd hadden wij een 1 paardstrailer (enkelassig....) dat bestaat volgens mij niet meer, zou er niet aan moeten denken meer :-(
Lingehoeve komt niet bij mij aan huis by the way, te ver.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:01

Ik woon in Zuid-Holland, hier komt de Lingehoeve ook

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 14:16

Miran schreef:

ik heb gebeld, het was langer dan een half uur rijden en dat doen ze niet. Maar goed, ik heb alle vertrouwen in Klaartje van Delden.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:54

Ze rijden routes deze kant op, maar blijkbaar niet alle kanten op. Gelukkig heb je iemand gevonden!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 16:26

Ik bedoel röntgen van het gebit. Mobiel is dat vrijwel niet te doen en de meeste paardentandartsen die dierenarts zijn doen dat dus ook niet. Die verwijzen je door als ze denken dat er een slechte kies in het gebit zit.
Over het vervoer zou ik me zelf niet zo druk maken, ja, het kost, maar ik zou een gerenommeerde paardentaxi inhuren. De trailers van nu kan je niet meer vergelijken met een enkel-as trailer van vroeger.
Nu heb je dus als het tegenzit extra kosten als deze persoon je alsnog naar een kliniek doorverwijst.
Ik ben wel benieuwd naar de bevindingen van de paardentandarts die nu komt, kan ze al snel komen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 17:09

Miran schreef:

Ze hebben tegenwoordig een vestiging in ZH waar vandaan dierenartsen kunnen komen, vandaar dat ze nu dus ook hier komen. Maar alsnog ook maar binnen bepaalde straal.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 17:54

Klaartje van Delden is super fijn.
Ze is hier vanmiddag nog geweest.