Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

vind de 50km van deze kliniek al ver..monsera schreef:Ninx legt heel mooi uit wat ik ook heb gedacht toen ik je verhaal de eerste keer las.
Mss kun je toch eens contact zoeken met degene van die 2 IJslanders. Zij woont bij jou en weet mss wel waar je het beste heen kunt gaan. Wij weten natuurlijk helemaal geen goede kliniek bij jou.
Hopelijk is er snel meer duidelijkheid.
Kasmir schreef:Dit vind ik wel echt een gevaarlijke opmerking.Stalrust is een no-go, het belangrijkste met hoefbevangen voetjes is kunnen bewegen.

. Ik begon mijn post al met dat er meerdere wegen naar Rome leiden en ik ben over het algemeen wat voorzichtig met advies geven maar aangezien ts mij een pb stuurde heb ik me er toch aan gewaagd.
Polar schreef:Kasmir schreef:Dit vind ik wel echt een gevaarlijke opmerking.Stalrust is een no-go, het belangrijkste met hoefbevangen voetjes is kunnen bewegen.
Alhoewel ik ook voor minimale beweging ben bij lichte mate van hoefbevangenheid, is het vanaf een bepaalde mate en in de acute fase echt noodzakelijk om boxrust te geven, aangezien er al een probleem is met de verbinding tussen het hoefbeen en de hoefwand (lamellen). Door beweging kan deze verbinding verder verzwakken of scheuren, waardoor het hoefbeen verder kan kantelen of zakken.
Ik wil verder je bericht niet om zeep helpen of je kennis in twijfel trekken, maar ik zou die uitspraak misschien toch iets meer nuanceren.
. Soms kan het schelen ze tijdens het bekappen op bijvoorbeeld een yogamatje te zetten zodat het iets minder zeer doet op 3 benen te staan. Het helpt natuurlijk niet dat het een Shire is, daar komt nogal wat gewicht bij kijken. 
heb viahov van t weekend een mailtje gestuurd idd, maar met mn zelfde slechte foto’s
dus daar moeten er nog wat achteraan dan.
hoe dan ook, hij betaald mee in een heel groot deel van alle kosten die ik maak. Hij is echt heel redelijk in zn meedenken enzo.
hij heeft altijd zo geleefd en dat wilde ik eigenlijk ook want ik wil ze ook zoveel mogelijk buiten hebben.. ik vind dit echt niks met stalrust, vind t vreselijk voor hem.. Dat zn doorbloeding nu slechter is, is iets dat ik ook de hele tijd heb gezegd. De hoefsmid wil dat ie afvalt, maar misschien ben ik blind, ik vind hem in ieder geval niet mega dik?
)

nooit een bit ingehad dus hij kauwde flink 

lag nu een hoop die nog niet geroerd en geplet was

zo even zien hoe hij loopt zonder medicatie want dat wil de dierenarts graag weten om te zien of ie op transport kan