Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
monsera schreef:Ninx legt heel mooi uit wat ik ook heb gedacht toen ik je verhaal de eerste keer las.
Mss kun je toch eens contact zoeken met degene van die 2 IJslanders. Zij woont bij jou en weet mss wel waar je het beste heen kunt gaan. Wij weten natuurlijk helemaal geen goede kliniek bij jou.
Hopelijk is er snel meer duidelijkheid.
Kasmir schreef:Dit vind ik wel echt een gevaarlijke opmerking.Stalrust is een no-go, het belangrijkste met hoefbevangen voetjes is kunnen bewegen.
Polar schreef:Kasmir schreef:Dit vind ik wel echt een gevaarlijke opmerking.Stalrust is een no-go, het belangrijkste met hoefbevangen voetjes is kunnen bewegen.
Alhoewel ik ook voor minimale beweging ben bij lichte mate van hoefbevangenheid, is het vanaf een bepaalde mate en in de acute fase echt noodzakelijk om boxrust te geven, aangezien er al een probleem is met de verbinding tussen het hoefbeen en de hoefwand (lamellen). Door beweging kan deze verbinding verder verzwakken of scheuren, waardoor het hoefbeen verder kan kantelen of zakken.
Ik wil verder je bericht niet om zeep helpen of je kennis in twijfel trekken, maar ik zou die uitspraak misschien toch iets meer nuanceren.