Padoertje schreef:Dit zou mij niet afschrikken. Rugspieren van een 4 jarige zijn amper ontwikkeld op draagkracht, dus daar is veel winst te behalen met correcte training. Classificatie is een 2 en dat is heel normaal op een schaal van 7.
Ik weet niet wat de prijsklasse is, maar wellicht kun je de operatie nog onderhandelen in de prijs.
Hier onlangs bij een 8 jarige LT paard twee kleine fragmentjes verwijderd. Was eerder geen aanleiding om te opereren, maar nu met verkoop op verzoek nieuwe eigenaar verwijderd. Maar dan gaat het wel over prijsklasse boven de ton en paard wat al op aantoonbaar niveau loopt.
En wat betreft verkoop op latere leeftijd; ken genoeg paarden op lichte/zware tour niveau met slechtere foto’s die voor 2-3 ton naar Amerika gaan. Ja ze zijn kritisch op foto’s, maar handel die kant op is er nog steeds en flink ook. Een paard op B/M niveau verkoop je indd niet makkelijk met een zwaardere classificatie op de foto’s.
Ik zou je goed laten informeren over het fragment en de rug verder niet zo druk om maken.
Bedankt voor je reactie! Ja de dierenarts raadt een echo aan voor het fragment. Zou jij niet bang zijn voor kissing spines op latere leeftijd?