Waar vind ik echt kleine baaltjes voordroog?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Re: Waar vind ik echt kleine baaltjes voordroog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:22

Ik ben vandaag begonnen. De tophay eet hij redelijk. Het ziet er wel heel mooi uit!
De dinner schrok ik even van hoe ontzettend nat het is. Ik vind dit meer kuil dan voordroog. Ben er dus ook nog niet uit of ik dat wil blijven geven.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 09:58

Mmm. Ik heb gelukkig maar drie pakken besteld maar echt nát vind ik ook niets. We hebben in de buurt nog wel kleine baaltjes gevonden, 25/30 kilo, daar gaan we er zaterdag 10 van ophalen. Ik had liever eerst een of twee om te kijken of het wat is, maar minimale afname is 10.
Die tophay is nog duurder zag ik, is dat echt droog droog? Pony geeft de voorkeur aan wat vochtig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:02

Ik heb horse dinner en tophay van jopack liggen. En twee baaltjes hippo fourrage. Ik weet nog niet wat het beste is voor mijn paard. Ik gebruik alleen kleine baaltjes als ze half om half nog op het gras staat en een grotere balen niet snel genoeg op gaat.

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:32

Slmt9 schreef:
Ik ben vandaag begonnen. De tophay eet hij redelijk. Het ziet er wel heel mooi uit!
De dinner schrok ik even van hoe ontzettend nat het is. Ik vind dit meer kuil dan voordroog. Ben er dus ook nog niet uit of ik dat wil blijven geven.

Horse Dinner komt idd wat natter uit het pak, maar mijn ervaring tot dusver is wel dat als het pak eenmaal open is het heel hard droogt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:23

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 11:53

MairiMacBran schreef:
Mmm. Ik heb gelukkig maar drie pakken besteld maar echt nát vind ik ook niets. We hebben in de buurt nog wel kleine baaltjes gevonden, 25/30 kilo, daar gaan we er zaterdag 10 van ophalen. Ik had liever eerst een of twee om te kijken of het wat is, maar minimale afname is 10.
Die tophay is nog duurder zag ik, is dat echt droog droog? Pony geeft de voorkeur aan wat vochtig.

Bij die site die ik stuurde zijn de prijzen van de tophay xl en horsedinner gelijk. Beide 18kg voor 9 euro meen ik.
De tophay is wel echt droog-droog, zie foto.
Mijn paard liet het uiteindelijk staan omdat het denk ik niet lekkerder is dan het overige ruwvoer waar hij onbeperkt toegang toe heeft. Erg jammer.

Afbeelding

mavantos schreef:
Horse Dinner komt idd wat natter uit het pak, maar mijn ervaring tot dusver is wel dat als het pak eenmaal open is het heel hard droogt.

Nou, dat viel mij ook op! Ik heb na 1,5 uur een emmer voor morgen klaar gezet en dat was al een stuk minder vochtig. Dus ik heb hoop dat het wellicht nog wat wordt.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 19:20

Ik heb een baaltje Jopack open gemaakt, maar wat ontzettend grofstengelig. Net geen stro(maar dan in kuilvorm). Dat gaat het oude gebitje niet verwerken.
Dus als iemand nog twee onaangebroken pakken wil?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 08:31

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 08:39

In (volgens mij) Jonkersland zit iemand die kleine baaltjes verkoopt. Zelf niet geprobeerd, maar wordt met tevredenheid gekocht door paardenmensen vertelde hij mij. Als ik moet vragen of hij nog heeft laat het maar weten, dan geef ik zijn contactgegevens door als hij nog baaltjes beschikbaar heeft.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-24 14:28

We hebben baaltjes. Viavia, degene met kleine baaltjes waar we zouden halen had te grofstengelig, maar hij wist nog wel iemand die fijner hooi had en dat was inderdaad mooi fijn, fris spul en zat ook nog in de buurt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:05

Hier gebruik ik hippo fourage als ik iets wil dat net wat vochtiger is. Droogt ook vrij snel uit overigens. Ik vind het niet grof maar heb geen ervaring met Jopack dus kan niet vergelijken.