Ruin plast steeds kleine beetjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje_S

Re: Ruin plast steeds kleine beetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:17

Ik zou idd eerst (laten) controleren op een boon. Dit is wat anders dan de smegmaklontjes in de koker (wil nog wel eens verwarring over bestaan). Ik doe het zelf altijd als de tandarts er is, omdat ze door de sedatie vaak uitschachten en je het dan makkelijk kan doen. Leen Willems laten komen kan idd ook

UMayDreamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 23:07

Bedankt voor het meedenken!

Dingen zoals kluisteren of een voorbeen optillen zodat ie niet kan trappen ga ik niet aan beginnen. We trainen voornamelijk R+ en we zijn nu zo ver dat we rondom kunnen bekappen ondanks zijn ingewikkelde trauma rondom voeten bekappen. Als ik dat nu hardhandig ga aanpakken, is die boon misschien weg maar heb ik wel mijn werk van afgelopen 1.5 jaar naar de vaantjes geholpen.

De tandarts komt 16 oktober dus ik zal het proberen dan te doen, al vermoed ik niet dat dat gaat lukken.

Tot nu toe zie ik de meeste heil in de methode van een handschoen aan een stok binden en daarmee beginnen te oefenen zoals hier werd geopperd. R+ dit doen duurt echt echt heel lang dus dan liever een manier die voor ons beide veilig is maar wel wat sneller is.

Leen Willems kende ik nog niet dus dat ga ik eens opzoeken! Thanks! Als iemand er handig en snel in is, zou dat enorm helpen denk ik.

Hij is trouwens niet te dik, eerder te dun.

Wat me nog is opgevallen: de andere ruin waarmee hij samen staat doet sinds een paar dagen ook kleine plasjes. De 2 paarden in het land naast ons doen wel grote, normale plassen. Die staan ook op een mooie sappige, grote weide met veel vers gras. Die van ons hebben een beetje gras wat ook al erg droog is, en hooi. Toen ze nog een volle, sappige weide hadden, deden die van ons ook grote plassen. Toch drinken ze wel genoeg (75 liter per paard op een warme dag) en is de huid turgor goed. Het zou dus vreemd zijn als ze toch uitgedroogd zijn, maar nu ze het beide doen vind ik dat ineens wel logischer. Het kan ook zijn dat ze het allebei uit stress en onzekerheid doen, want het zijn allebei paarden die snel spanning opbouwen.

UMayDreamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 13:32

Leen Willems kan in november langs komen dus de afspraak staat. Op hoop van zegen :D bedankt voor de tip!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:24

Fijn dat ze zo snel langs kan komen! Sommige paarden hebben ook gewoon een tic met dingen, maar altijd fijn als iets uitgesloten kan worden.