Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Monique1963 schreef:Gelukkig dat het beter leek. Heb je dat van 10 sec indrukken nog geprobeerd, dat vond ik een goed advies.
Ik heb verder geen raad, ik ken het fenomeen (gelukkig) niet en ik vind het wél goed dat je vast informeert naar kennis erover. Beter tijdig voorbereid dan te laat met niets doen.
Dreamboy schreef:senna21 schreef:Het is altijd goed oog te hebben voor je paard. Ik snap wel dat je je wat zorgen maakt.
Mocht de urine donker worden en/of het paard stijf gaan lopen, is het zeker een kwestie voor de dierenarts. Spierbevangenheid (maandagziekte) vraagt wel om spoed.
En als de benen niet afzakken, zou ik ook een DA raadplegen.
Maar kunnen ze dan zo spontaan spierbevangen raken? Hij staat al 3 jaar met pensioen en krijgt alleen wat vitaminebrok. Verder overdag een paar uurtjes op het gras en 's-nachts in de paddock met voldoende hooi. Hij ziet er verder ook super gezond uit incl. appeltjes op zijn lijf. Niet te dik en niet te dun.
DromenLies schreef:Dat weet ik niet maar als er een ontsteking is in het gewricht en het wordt pijnlijk dan zou je ook een verandering in het bewegingsapparaat moeten gaan zien.
Dreamboy schreef:Suzanne F. schreef:Hier vroeger ook dit meegemaakt, maar paard werd ook stijf in het lopen en kreeg een rare vacht na een tijdje. Ging daarna ook vocht vasthouden onder de buik.
En wat was dat? Het punt is dat hij door zijn ataxie altijd al raar en wat stijf loopt dus het is heel lastig te beoordelen.
Dreamboy schreef:Suzanne F. schreef:Hier vroeger ook dit meegemaakt, maar paard werd ook stijf in het lopen en kreeg een rare vacht na een tijdje. Ging daarna ook vocht vasthouden onder de buik.
En wat was dat? Het punt is dat hij door zijn ataxie altijd al raar en wat stijf loopt dus het is heel lastig te beoordelen.
Hutcherson schreef:Was mijn opmerking (waar je best gepikeerd op reageerde) toch niet eens zo misplaatst. Gelukkig maar.
Fijn dat het beter gaat met je dier. Binnen een paar dagen zal hij weer de oude zijn waarschijnlijk.
Wat bedoel je met artrose op de schouder? Schoudergewricht, schouderblad, schoft? Opzich zou uberhaupt als een overbelasting (gekke sprong, te lange hoef waardoor ander bewegingspatroon etc) dit al kunnen veroorzaken. Opzich geen ramp. Als er geen alarmerende signalen zijn is geduld en afwachten vaak gepast. Als je er direct ook rommel in gaat gooien (sommige DA'en gooien om elke poep en scheet prednison erin) bv maak je vaak meer stuk dan beter.
caboclo schreef:Hoi Hoi, ik heb zo een beetje heel bokt door gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Bij mijn 15 jarige quater merrie is gisteren artrose in het hoefgewricht vastgesteld, ze wordt aankomende week ingespoten en ik zou haar graag met een supplement ondersteunen.
Er zijn zoveel dingen op de markt, met wat hebben jullie goede ervaringen?
caboclo schreef:Hoi Hoi, ik heb zo een beetje heel bokt door gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Bij mijn 15 jarige quater merrie is gisteren artrose in het hoefgewricht vastgesteld, ze wordt aankomende week ingespoten en ik zou haar graag met een supplement ondersteunen.
Er zijn zoveel dingen op de markt, met wat hebben jullie goede ervaringen?