Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hutcherson schreef:Gewoon ff laten bekappen, ziet het er al heel anders uit en een straal groeit gewoon weer aan. Fysio's maken wel vaker bombarie
Little_Gift schreef:Tenzij het paard al jaren diezelfde vorm van straal en hoef heeft en deze smid dit paard al jaren zo kent en weet dat dit bij dit paard hoort en geen probleem an sich is dus ...
Het paard blijkt er niks mee te mankeren want hadden de foto's niet naar de fysio gestuurd geweest, ging ts niks geweten hebben zegt die zelf dus paard heeft alleszins zelf nergens last van...
Een paard kan nu eenmaal een afwijkend gebouwde hoef of straal hebben maar daar geen last van hebben en pas last krijgen als men perse de hoef wil manipuleren naar een normaal beeld dat voor dat paard niet normaal is
Sassy4barrel schreef:Little_Gift schreef:Tenzij het paard al jaren diezelfde vorm van straal en hoef heeft en deze smid dit paard al jaren zo kent en weet dat dit bij dit paard hoort en geen probleem an sich is dus ...
Het paard blijkt er niks mee te mankeren want hadden de foto's niet naar de fysio gestuurd geweest, ging ts niks geweten hebben zegt die zelf dus paard heeft alleszins zelf nergens last van...
Een paard kan nu eenmaal een afwijkend gebouwde hoef of straal hebben maar daar geen last van hebben en pas last krijgen als men perse de hoef wil manipuleren naar een normaal beeld dat voor dat paard niet normaal is
Lijkt me niet dat een smid een paard jaren met rotstraal laat lopen .. is op korte termijn geen probleem maar op langere termijn wel plus kan hij er al anders door lopen zonder direct kreupel te lopen. Niet alle paarden laten gevoeligheden of pijn op dezelfde manier zien
Little_Gift schreef:Maar jij weet toch helemaal niet of dit überhaupt rotstraal is?
Kom op zeg, je ziet 1 foto... Die smid zit er al jaren met zijn neus bovenop, misschien ziet het er wel heel anders uit in het echt...
Kimmie25501 schreef:Vind het alleen raar dat hij er niks over gezegd heeft! Als je dit opvalt, dan benoem je het toch en leg je je plan uit? Tenminste als ik erbij ben stel ik altijd heel veel vragen, dus dan zou hij toch moeten weten dat ik het wel wilde weten. Want als ik toevallig niks naar mijn fysio had gestuurd had ik het niet eens geweten.
Paard is idd gisteren bekapt en foto’s zijn van vandaag. Dus meteen nog een keer laten bekappen voelt een beetje raar? Of tenminste, de oplossing is niet zo simpel als jij doet voorkomen Hutcherson, want waarom heeft hij dat gisteren dan niet gedaan?
Monsera, hoeven zagen er eerst ongelijk uit, maar de stralen waren wel oké. En zelfs al zou dat zijn. Ik hoor graag wat iemands plan is, ik blijf het raar vinden dat jullie het normaal vinden dat een smid zelf dingen doet zonder te overleggen.
fransje23 schreef:Popstra schreef:Heeft dit paard niet gewoon een graas/bok voetje? Maar dan niet zo extreem. Dat ziet er namelijk vanachter bij dd verzenen ook zo uit. Net of het samen geknepen is
Volgens mij gaat het om linksachter
Katyatje schreef:Heeft je paard op ijzers gestaan? Want daar vind ik dit wel een typisch beeld van. De hoefballen en straal zijn samengenepen. Dat zie je aan de straal zelf maar ook aan de lijn boven de hoefballen. Die vormt nu een hele duidelijke V, terwijl dat eigenlijk een rechte lijn moet zijn, of hoogstens met een golving in. In dit topic staat een vergelijkingsplaatje (even scrollen).
[PW] Hoeven (niet) inorde?
Het beeld van de zijkant vind ik niet dramatisch ofzo, dus wel verrassend dat dit het beeld is onderaan de hoef. Zo gewoon even overleggen met een goede smid. Verder niet over panikeren
Katyatje schreef:Heeft je paard op ijzers gestaan? Want daar vind ik dit wel een typisch beeld van. De hoefballen en straal zijn samengenepen. Dat zie je aan de straal zelf maar ook aan de lijn boven de hoefballen. Die vormt nu een hele duidelijke V, terwijl dat eigenlijk een rechte lijn moet zijn, of hoogstens met een golving in. In dit topic staat een vergelijkingsplaatje (even scrollen).
[PW] Hoeven (niet) inorde?
Het beeld van de zijkant vind ik niet dramatisch ofzo, dus wel verrassend dat dit het beeld is onderaan de hoef. Zo gewoon even overleggen met een goede smid. Verder niet over panikeren