Wat is een gezonde verhouding in een kudde?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Wat is een gezonde verhouding in een kudde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:27

Nou, de merrie is wel echt van de haflinger. Dat heeft hij goed duidelijk gemaakt }>
Alleen rondjes rennen doet hij niet meer aan, dat laat hij graag over aan de mini. Delegeren :Y)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:32

Akshay schreef:
Ik heb 3 ruinen. Mijn derde paard moest persé een ruin zijn omdat ik al 2 ruinen had.
In mijn gedachten is de kans dat 1 merrie tussen 2 ruinen sneller ongezellig wordt omdat de heren dan om de dame gaan discussiëren.

Dat discussiëren over de merrie hebben ze hier inderdaad 4 weken lang best heftig gedaan. Toen was iedereen even helemaal van de rel.
Daarna heeft de merrie ze duidelijk gemaakt dat ze alleen van zichzelf was en van niemand anders (ze is goed geëmancipeerd }:) ). Die boodschap is keurig aangekomen bij de heren waarna ze hun machogedrag ook opgeborgen hebben.
Uiteraard is de merrie nu 'de baas'.

De shet merrie die er toen al jaren was had een klein beetje hetzelfde effect. Die kon ook duidelijk genoeg aangeven dat nee gewoon nee was en dat zei vooral zelf bepaalde wie er wel of niet met haar mocht omgaan.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:47

Nienke1979 schreef:
Little_Gift schreef:
Hengst valt niet te vergelijken met ruin.
In de natuur kent men geen ruinen.

Daar is de grondwerk instructice niet met je eens
En zelf ga ik graag uit van een professional

Nou, dan mag jouw grondwerkinstructrice mij eens aanwijzen waar in de natuur ruinen voorkomen of andere gecastreerde mannelijke dieren? :')

En als een ruin te vergelijken is met een hengst volgens jouw grondwerkinstructrice, hoezo kunnen de meeste hengsten bij de eerste keer een ruin ontdekken, dan niet plaatsen wat ze ermee moeten doen?
De ene hengst zal ze proberen te bespringen, de ander probeert ze het licht uit te slaan en nog een ander negeert ze of probeert er van wat te raken...
Dat is de natuurlijke instinctieve reactie van hengsten op ruinen.
Eens de hengst meerdere ervaringen heeft met ruinen, dan gaat dit over maar de allereerste keer, weten de meeste hengsten dus absoluut niet wat een ruin is...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:13

Ik vind persoonlijk 2 paarden helemaal geen kudde.
Dus als je de ruimte hebt zou ik zeker voor 4 gaan.
Heb ik hier ook. Is er toch nog een beetje keus. 2 zijn in mijn ogen veroordeelt tot elkaar. Wat niet betekend dat die 2 het heel goed kunnen vinden.En gaat ook gerl vaak goed. Ik wil het zelf alleen niet.
Mijn vorige 2 paardjes konden heel goed samen, maar in de kudde gingen ze ieder hun eigen gang en op zoek naar eigen maatjes.

Ik heb hier heel lang 1 ruin en 3 merries gehad. Nu 2 ruinen en 2 merries. Hoop dat de ruinen straks lekker gaan kloten, maar daar is hij nog te kort voor aanwezig.
Merries zijn meer van het rennen inderdaad.