Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
haboshof schreef:Ik voer al jaren seniores priores aan oudjes. De oudste was 48. Alleen meng ik het met extra bietenpulp en grasbrok. Gewoon een schep sp, een schep grasbrok en een schep bietenpulp. Van dat mengsel voer ik een schep per 100 kg lichaamsgewicht. 1 schep met water is een volle emmer voer. Wel een uur of 4 laten weken en als dat niet lukt, aanmaken met heet water. Zelfs als dit het enige is wat ze nog eten, gaat het prima. Over het tanden bijwerken wil ik nog wel wat zeggen. Ik laat niks meer doen , dan scherpe dingen bijvijlen. Anders krijg je met slokdarmverstopping te maken.
MairiMacBran schreef:Nog wat anders; de eerste drie dagen was hij heel relaxed in de wei, wat rondscharrelen met zijn nieuwe mattie en gras eten, vandaag heb ik ze na anderhalf uur maar uit de wei gehaald want hij deed niets anders dan rondjes lopen in de volle zon. Hij heeft een vliegendeken op met buikflap en zijn blote delen zijn ingesmeerd met gel met icaridine. Op de manege, hier hemelsbreed een paar kilometer vandaan stond hij bloot in de wei, dus last van vliegende steekbeesten lijkt me stug. Hij is ook gewend om met 1 maatje vrijwel de hele dag buiten te staan.
Komt dit iemand bekend voor?