Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shenavallie schreef:Het is dit jaar wel extreem druk met knutjes, dus mogelijk is dat het probleem. Heb je ze eind van de middag de rest van de avond ook buiten staan?
kattyvds schreef:Ik vind het frappant dat alle paarden [] momenteel met een vliegenmasker en vliegendeken tot en met de hals dienen te lopen.
Mijn vraag is of deze situatie “normaal” te noemen valt? Of moeten we verder zoeken in voeding, huisvesting, … ??
kattyvds schreef:anjali schreef:Mijn paard had ook overal erge jeuk. De DA heeft hem een injectie met Dectomax gegeven en toen was het over. Volgens mij wel een "paardenmiddel"!
Daar ga ik eens naar vragen, bedankt voor de tip! Bedoel je dat het over was voor de rest van de zomer of definitief?
kattyvds schreef:MissYvette4u schreef:Misschien muggen?
Stikt er hier van dit jaar en je ziet ze bijna niet.
Mogelijk, maar er zijn hier 3 nesten zwaluwen, die gaan toch ook hun werk gedaan hebben hoop ik.
kattyvds schreef:DuoPenotti schreef:Hebben ze geen vlooien of luizen?
Nee, volgens ons niet. 2 maanden geleden heeft de DA dat uitgesloten, maar toen hadden nog niet alle paarden er last van.
MissYvette4u schreef:Hebben we rondvliegen en toch n flinke kudde muggenen tot nu toe alleen vliegen gevoerd zien worden aan de babyzwaluwen
Eikenprocessierupshaartjes kunnen door de wind km's vervoerd worden. En helaas v dichtbij een allergische reactie meegemaakt (paard onder de bulten en gigajeuk)
Knutjes zitten er idd ook megaveel
Waarsch overheen gelezen maar heeft je paard jeuk met of zonder vliegendeken?
Shenavallie schreef:Caira schreef:Zwaluwen! Paarden kunnen vreselijk veel jeuk krijgen als er zwaluwen in de stal zitten.
Wij hebben jarenlang meerdere zwaluwnesten in onze stal gehad en de paarden hadden nergens last van.