Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Dan heb je geluk gehad, maar je hebt wel laten kijken en vervolgens adviseer je op basis van geluk dat een ander dat niet moet doen?
Maar het is nogal naïef of dom om te denken dat er niks aan de hand kan zijn en je gewoon maar lekker door moet gaan met rijden en trainen omdat een paard niet kreupel loopt of geen warmte toont. Dan zou je niet de 1e zijn die een blessure veel erger maakt als nodig geweest zou zijn. Er is niet voor niks een schiefel ontstaan, er is dus iets aan de hand. Je wilt alleen weten of er nog iets extra's geïrriteerd is of niet.
En jij dacht dat het alleen maar bij een griffelbeen breuk of ontsteking kon zijn, wat je heel stellig neerzet en vervolgens negeert als blijkt dat je foute informatie neerzet, dan wil je toch ook weten of de breuk 'veilig' is of dat er operatie nodig is? En of je de ontsteking niet moet behandelen?
Ik betaal met alle liefde 150 euro om zekerheid te hebben. Helemaal met pezen, omdat warmte of onregelmatigheid daar gewoon extreem weinig zegt. En met schiefel ben ik net zo voorzichtig, omdat er toch een trauma is waardoor ze er komen. Liever keer voor niks na laten kijken
Pumpkins schreef:Ook na een week heeft het zeker nog zin om DA te laten komen en met ekofylt te smeren. Vies spul maar helpt zeker! Kan alleen lang duren eer een schiefel stabiel is. Rust is juist belangrijk, niet te veel harde trillingen zoals op het harde lopen als ik het mij goed herinner. Zelfs na maanden kan een schiefel nog afnemen en slinken.
Als je een wat betere foto hebt, kan je deze niet naar je DA sturen? Laat die beoordelen of langs komen noodzakelijk is. Is nl erfg afhankelijk van de plek.
moonfish13 schreef:Ik zou toch echt ekyflogyl vragen hoor.
Ik ben blessuregevoelig en soms smeer ik dat.
Met goedkeuring revalidatiearts en huisarts.
Reactie: niet iedereen met hielspoor heeft een paard!!!
Dit is zoveel makkelijker en minder erg dan prikken.
Ik smeer het op verdraaide vingers of ontstekingen na een onhandige actie.
Maar laatst had mijn pony dus een reactie op een injectie, en ik kreeg direct een pomp.
Pony had in no time geen bult na 3x smeren en de rest is voor mijn stuntel acties.
Maar de hielspoor en slijmbeurzen in de hiel, ik kon bijna enkel op mijn tenen lopen…
En dat spul werkt echt fenomenaal.
Vaak smeer ik 2 dagen 1x en dan kan ik weer normaal lopen, ik grijp nu tijdig in.
Maar op hielbot, hielp het hier super.
Ik zou erom vragen, ik liep stok en stokkreupel en ook een ontstoken heup na een val.
Dat warm was ook fysio heeft het bekeken, en zei ik geloof het pas als je van de week niet meer zo stokkreupel bent.
Er waren foto’s gemaakt van mijn bekken ook omdat ik zo beroerd liep.
Zonder foto’s wilden ze niet eens behandelen of trainen in water met me toen.
3 dagen smeren en ik huppelde binnen, en toen was het: dit is het eerste middel waarvan ik zeg dit werkt echt!
Ik geloof het als ik het zie niet eerder.
Hij heeft ook staan nu omdat hij ook erg blessuregevoelig is aan een enkel.
In ekyflogyl zit een stof, dmso die zorgt voor diep doordringen in weefsel.
Als je lidocaine vloeibaar mengt met dmso heb je dus een soort emla vloeistof.
De verdovingszalf voor prikken.
Ik zou zeker zoals jij het omschrijft, niet dit gebruiken.