Paard valt aan op hooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 13:13

pluisje88 schreef:
Waarom geef je niet wat geweekte bietenpulp bij? Lekker zacht voor de maag, vult goed en mijn ervaring is dat paarden het er goed op doen. Zeker dit soort rassen zijn vaak gevoelig op de maag en hard prikkend hooi helpt niet altijd. Wat betreft hooi kan ik je geen advies geven. Hoopje hier hoopje daar zegt helemaal niks. Kilo’s is waar je het op moet baseren.
sinds hij op het gras staat, laat hij het staan. Ik heb 4 zakken slobber, hij eet geen van allen. Kan het gewoon weg kiepen de volgende dag... Anders was het zeker een oplossing.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 13:16

ellepel schreef:
Je kunt kijken of je de myo protein flakes van agrobs er bij kunt geven.
https://www.agrobs.de/nl/myo-protein-flakes-p4916/

Geef je als slobber, als je het weekt is het zo klaar en voor volbloeden is dit best een geschikte aanvulling.

Tnxx heb ik staan, eet hij niet. Geen enkele slobber, kan het wegkiepen. Heb 4 soorten staan, van myo tot bergwiesenmash tot multibeet tot slueslimix. Hij eet het niet. Wel op de paddock in de winter, maar op het gras niet. Heb het n week lang weg kunnen gooien, dan houd het ook op.

troi

Re: Paard valt aan op hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:36

Mijn paard staat op onbeperkt hooi en valt nog steeds op een verse lading alsof hij de hongerdood net is ontlopen 8)7

Dus het hoeft niet te betekenen dat er tekorten zijn

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 13:45

Stel nou, dat ik het hooi zou gaan mengen met voordroog... zou dat nog wat doen? Ik ben er geen voorstander van want het zou spierverzuring geven en daar is die van mij gevoelig op... maar bij gebrek aan slobber eten... ?

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 13:45

troi schreef:
Mijn paard staat op onbeperkt hooi en valt nog steeds op een verse lading alsof hij de hongerdood net is ontlopen 8)7

Dus het hoeft niet te betekenen dat er tekorten zijn

Haha nieuw hooi is toch altijd lekkerder ;)

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:07

Miss_Mii21 schreef:
Stel nou, dat ik het hooi zou gaan mengen met voordroog... zou dat nog wat doen? Ik ben er geen voorstander van want het zou spierverzuring geven en daar is die van mij gevoelig op... maar bij gebrek aan slobber eten... ?

Dat heeft alleen zin als de voordroog een hoger eiwit/ vet/ energie gehalte heeft. Wedrom komt het neer op weten wat je voert, analyseren en wegen dus.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:24

Heb je geen suikerspinnen hooi? Niet aanvallen vanwege honger maar gewoon een suikerjunk paard?

MarliesV

Re: Paard valt aan op hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:26

Zoals met alles begint het met weet wat je voert.

Dus meten hoeveel kg hij krijgt van de stalling en welke kwaliteit en dito voor wat je zelf bij geeft.
Pas daarna kan je actie ondernemen, want random voordroog of ander hooi bij gaan geven, of roepen dat ie te weinig krijgt, schiet je paard niets mee op.

Eiwitten vullen, dus als je hooi laag in eiwit zit (en dat moet je dus meten) dan kan eiwitten bijvoeren helpen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:32

Ik begrijp nog steeds niet wat nu het probleem is. Hij wordt dun en heeft trek, dat is toch juist fijn?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:40

Sintara schreef:
Ik begrijp nog steeds niet wat nu het probleem is. Hij wordt dun en heeft trek, dat is toch juist fijn?

Ik vraag mij ook af wat precies de vraag is.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 16:04

belle_boef schreef:
Heb je geen suikerspinnen hooi? Niet aanvallen vanwege honger maar gewoon een suikerjunk paard?

Kan ook zomaar. Bij veel suiker in hooi en te laag eiwit gaan ze ook extreem schransen. Zonder het aantal kg hooi en een analyse kan niemand hier een zinnig antwoord op geven.