Mysterie voor de da

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esthermiri

Re: Mysterie voor de da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 06:24

De ct scan is geweest, het was inderdaad (en gelukkig) een kies. De reden dat de dierenarts hier in de buurt er niet uit kwam, is omdat ze niet konden zien waar de viezigheid vandaan kwam. Maar op de ct was te zien dat mn merrie zelf een gaatje in haar hoofd, tussen de sinussen heeft gemaakt zodat alle prut makkelijker weg kon lopen. Dus vandaar dat de da met de scopie niet zag waar het vandaan kwam.
De kies is vrijdag weggehaald, dat was ook nog een klus, ze hebben ook een opening in haar wang moeten maken. Maar dit is goed verlopen. De sinusitis gaat zichzelf oplossen als het goed is, door dat gaatje. Zonder dat gaatje had ze waarschijnlijk schoongespoeld moeten worden, dus heel blij dat dat niet hoeft! Als ze de komende weken nog niet van de snotneus afkomt moet ze nog wel een keer terug daarvoor, maar da zei dat ze daar niet vanuit gaan.
Thanks voor het meedenken allemaal!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:11

Goed dat je de CT gedaan hebt dan!
hopelijk is ze snel de oude :)

Petunia27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:17

Wat fijn, op naar herstel!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:24

Bij mijn paard is ook een kies via de wang eruit gestempeld.
Maar daar ging het lichaam het niet "zelf oplossen" door het gaatje, hij heeft met een drain gestaan en is meerdere keren gespoeld destijds.
Ik hoop dat je paard het werkelijk "zelf op kan lossen" Het klinkt een beetje makkelijk in mijn ogen....
Heel veel sterkte en op naar een spoedig herstel !!

esthermiri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 16:37

ElCamino schreef:
Bij mijn paard is ook een kies via de wang eruit gestempeld.
Maar daar ging het lichaam het niet "zelf oplossen" door het gaatje, hij heeft met een drain gestaan en is meerdere keren gespoeld destijds.
Ik hoop dat je paard het werkelijk "zelf op kan lossen" Het klinkt een beetje makkelijk in mijn ogen....
Heel veel sterkte en op naar een spoedig herstel !!

Vervelend dat jou paard wel de drain nodig had.
Ze heeft het advies veel van de grond eten meegekregen, alsof ze het ze zelf heeft ingefluisterd mocht het na 3 weken toch nog niet genoeg effect hebben gehad, gaan ze op utrecht met een scope de rest weghalen. We moeten er dan toch zijn voor het weghalen en/of bijsnijden van de prop die nu in haar kiesholte zit, en dan controleren ze haar ook gelijk!
Dus we hebben goede hoop, en anders wordt ze gelukkig nog vrij snel van de laatste beetjes verholpen