Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jazzejam schreef:Zijn dit rx foto's die je zelf het laten maken door de keurend arts? Of heeft de verkoper je deze gestuurd? Ik zie een andere vorm van de voet op de foto als op de rx? Hielen op de rx zijn een stuk lager dan jou foto's.
snorkel1986 schreef:jazzejam schreef:Zijn dit rx foto's die je zelf het laten maken door de keurend arts? Of heeft de verkoper je deze gestuurd? Ik zie een andere vorm van de voet op de foto als op de rx? Hielen op de rx zijn een stuk lager dan jou foto's.
Idd op echte foto loopt de hoef ook terug tenopzichte van kroonrand en dat lijkt op de rx idd niet het geval ..
Vind het een twijfelachtig verhaal zo..
De hoef op gewone foto is idd niet fraai....
Cayenne schreef:Willemiens schreef:Oef nee dit is niet voordelig.
Ik heb ook een merrie met een bokvoet RA.
Bedoeling was om haar als rijpaard te gebruiken en dat begon goed maar toch elke keer kreupel, na lange periodes rust ging het weg maar toch na het oppakken weer kreupel.
Ze is nu fokmerrie en heeft prachtige veulens gegevens maar als het geen goede merrie was voor de fok had ik haar naar de eeuwige groene weides gestuurd of ergens als grasmaaier..
Ik hoop dat je er iets mee kan TS. Ze zeggen niet voor niets no feet no horse..
Fokken zou ik dan ook niet aandurven, want een bokvoet kan erfelijk zijn.
little_birdy schreef:Oei deze had ik persoonlijk laten staan.
Hebben ze deze aan je verkocht als zijnde graasvoet?
Want dit is overduidelijk een bokvoet en een flinke standafwijking.
Zou als hij verkocht is als graasvoet kijken of je hem nog terug kan doen want hiermee kan je serieuze blessures krijgen
StalNollie schreef:little_birdy schreef:Oei deze had ik persoonlijk laten staan.
Hebben ze deze aan je verkocht als zijnde graasvoet?
Want dit is overduidelijk een bokvoet en een flinke standafwijking.
Zou als hij verkocht is als graasvoet kijken of je hem nog terug kan doen want hiermee kan je serieuze blessures krijgen
Terug doen? Op grond van? De afwijking is duidelijk te zien dus geen verborgen gebrek
Brittneyx schreef:Wat is het verschil tussen een graasvoet en een bokvoet? Ik dacht dat het een andere benaming was voor hetzelfde probleem.
Roodvos schreef:Brittneyx schreef:Wat is het verschil tussen een graasvoet en een bokvoet? Ik dacht dat het een andere benaming was voor hetzelfde probleem.
Bij een graasvoet is de voetas niet gebroken.
Een bokvoet heeft een gebroken voetas.
Op de foto's in de OP zie je duidelijk de gebroken voetas, en dus een bokvoet.