mestwater na antibiotica

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 06:07

Hannanas schreef:
Happy Belly al geprobeerd? En gezonde mest transfauneren?

happy belly nog niet, mest transfusie heeft al 3 keer plaatsgevonden in de kliniek

Goldmedics ook niet

Hij kreeg ook mueslie van Bonpard Colon, die is bijna op. Er is niet bezuinigd op kosten om het weg te krijgen bij de vorige eigenaresse maar deze ga ik nu niet meer geven, werkt tot nu toe niet en is toch wel echt duur
Voor iets wat werkt wil ik echt wel geld uitgeven, absoluut, niet maar als het geen effect heeft. vanmorgen heeft hij het laatste schepje gehad van git & glory, de biosponge krijgt hij ook al een week en dan is de kuur op en ik denk nog 3 dagen aan mueslie en dan is die emmer ook leeg.

De arts van vorige eigenzaar die alle onderzoeken gedaan had zei gewoon basic, terug op hooi, verder niks. Hij krijgt nu wel vitamine E bijgevoerd omdat die waarde 0.6 was ipv >2, overige vitamine tekorten waren weer omhoog gegaan.
Misschien haal ik nog een brok of mueslie erbij om die vitamine mee te mengen maar ge eens een tijdje niks anders meer geven.

Ook wil ik zijn ph waarde van zijn mest eens meten

Nu alleen kijken welke brok, laag in suiker dat is belangrijkste, tips?
Havens gastro?

boemel

Re: mestwater na antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 06:13

Of alleen een balancer naast de muesli?

Pavo Vital, Marsthall Force hebben niet veel suiker.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 06:28

boemel schreef:
Of alleen een balancer naast de muesli?

Pavo Vital, Marsthall Force hebben niet veel suiker.

naast de mueslie of naast het ruwvoer?

De aparte vit E heeft hij wel echt nodig is veel te laag en uit de vitamine brokken die hij nu erbij kreeg heeft hij niet voldoende gehaald. 2 maanden geleden was zijn vit E namelijk nog hoger ( 1.1 en nu 0.6, moet >2 zijn)

Hij kreeg daarvan de audevard immuno ( 5 kg, heeft hij nu 2 maanden lang gekregen)

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 06:57

In het kader van je kunt het proberen: Ik doe bij mestwater een klein schepje gedroogde bokashi van Bioron door het normale voer.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:59

Misschien heeft iemand interesse om
1 1/3 pot bio-sponge over te nemen? Mijn pony heeft het niet meer nodig. Graag via pb.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 21:03

Is super spul. Helaas werkt het bij Jack niet maar normaal ontzettend goede ervaringen mee bij veulen. Mijn 1/3 pot is ook over

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:11

Optiform al geprobeerd? Werkt hier als een trein.
https://www.mijten.be/nl-be/hippalgo-op ... 20015%2015

Weinig van nodig en niet duur. Ik heb 18 euro per baal betaald afgelopen weekend. Wij voeren een hand per dag en doen dus maanden met een zak.

Ik koop het lokaal bij een tussenpersoon.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 07:39

Die kende ik nog niet.
Vandaag is de pony jarig, 5 jaar geworden *\o/*

Hij staat nu op hooi en verder geen krachtvoer meer
Via PB een tip gekregen die ik nu aan voeren ben( oa bietenpulp, havermout en ik moet we iets hebben om de vitamine in te mengen) , nadeel met darmen is dat het resultaat zo lang kan duren. Ik moet geduld hebben daarin.

Werkt het met zo weinig voeren? Volgens mij heeft de voerhandelaar dit ook in assortiment, anders kan die wel bestellen is Mijten dealer

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 07:57

Ja hier werkt het echt super goed, vanaf de eerste week zag ik resultaat. Ben begonnen met 2 handjes per dag (pony van 450 kg) en na 2 weken terug gegaan naar 1 hand per dag.

Wordt hier graag gegeten, mocht ik zelfs voeren toen ze hoefbevangen was en geeft hier dus veel betere mest.

Wondermiddelen bestaan niet, maar ik zou het de moeite van het proberen waard vinden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 06:23

uitslag van PSSM test is ook binnen, negatief!!

Ik ben sinds een week ook de Mijten opti form aan geven, had 2 dagen het idee dat het mestwater minder was maar ben er niet zeker van.
ga hem deze week weer wassen dan zie ik het beter.

Verder vooral geduld hebben en is het nu alleen nog hooi, extra vitamine E ivm zijn tekorten, 2 handjes opti form en een mengeling van havermout, biergist, pulp en lijnzaad nav een "grootmoeders"tip.
Qua slijm, vezelen en gisten klinkt het ook logisch en het kan geen kwaad.

Binnenkort ook lymfedrainage behandling