Den Hoek - Eric Laarakker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 16:24

MyWishMax schreef:
Wat is er gedaan aan de zenuwontsteking? Want even heel bot gezegd, mijn paard met zenuwschade door een ontsteking g had dezelfde symptomen en een ontsteking wil je sowieso behandelen want die zorgen ook voor schade aan dus zenuwen en zelfs bot als ze daar te lang zitten. En het geeft gewoon veel pijn waardoor paard anders gaat bewegen en er steeds meer compensatie problemen komen.

Ik heb slechte ervaringen met Laarakkers. Zelf, maar ook stalgenoten. Er zijn altijd periodes dat elk paard wat daar vandaan komt dezelfde diagnose krijgt. Afgelopen jaren was dat lyme en dan of leverschade of nierschade. Plus dat ze dingen die wel vastgesteld zijn door beeldvorming weg wuiven. Mijne zou geen artrose hebben, terwijl ik daar toch echt het bewijs van had. De middeltjes die ik meekreeg had paard een enorme reactie op en ze hielpen gewoon niet toen we ze belden. Dier werd echt gevaarlijk en ging enorm achteruit, maar advies of hulp kregen we niet. Vertellen wat erin zat om iets uit te kunnen sluiten wilden ze ook niet.

Eric belde me vandaag op.
Hij haalde aan hij denkt dat mijn paard een lyme probleem en dat lijkt op aggressieve, futloze paarden alsook ataxisch en neurologisch.

Ik las je post. Mijn paard deed een scinti en CT scan bij den heesch. Heeft geen zenuwschade. Had wel een zenuwontsteking zijn nek. Geen ECVM of arthrose in nek, noch rug. Maar wel een heel gevoelige rus (rugpijn). Het is echt een moeilijke case.. paard is radiologisch goedgekeurd (nergens arthrose of malformatie's). En toch pijn, overprikkeld, zwak bespierd, niet goed in zijn vel.

Sasqiua

Re: Den Hoek - Eric Laarakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:36

nadcha schreef:
Hallo

Na lange reeds klinische onderzoeken deed ik 3 weken geleden een CT scan van de nek van mijn paard.
We kwamen hierop uit dat c5-c7 hij vernauwde zenuwkanalen heeft. Wat voor druk zorgt op de zenuw en dus een terugkerende ontsteking in de nek.

Heeft iemand ervaring met zenuwpijn bij paarden?

In een ander topic geef je aan dat er wel een malformatie te zien is. Is daar dan niet verder op door behandeld?

Aan de andere kant: aan deze aandoening kun je toch niet veel doen.

Ook vraag ik me af hoe je paard gehouden wordt, hoeveel voer en wat voor?

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 16:40

Sasqiua schreef:
nadcha schreef:
Hallo

Na lange reeds klinische onderzoeken deed ik 3 weken geleden een CT scan van de nek van mijn paard.
We kwamen hierop uit dat c5-c7 hij vernauwde zenuwkanalen heeft. Wat voor druk zorgt op de zenuw en dus een terugkerende ontsteking in de nek.

In een ander topic geef je aan dat er wel een malformatie te zien is. Is daar dan niet verder op door behandeld?

Pamela Blades Eckelbarger van Equuns Soma (USA) werkt samen Katherina Ross en Aldo dooveren. Zij hebben met 3 mijn ct scans van de nek in kaart gebracht in 3D formaat. Waarop zeer duidelijk te zien dat er geen malformatie is :). Zelf ik, weinig medische achtrgrond, zag dat de facetten perfect gevormd waren.

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-24 16:43

Sasqiua schreef:
nadcha schreef:
Hallo

Het paard krijgt onbeperkt ruw voer en Agrobs grasbrokken met metazoa esparette en vit E.
3h weidegang per dag met een vriendje, 40min stapmolen, 1 rustdag, 2x gelongeerd per week en 4x bereden.

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:43

nadcha schreef:
Hoi allen,

Ik heb zonet contact gehad met Eric zelf.
Tot mijn grote verbazing ben ik echt aangenaam verrrast op basis van ons gesprek. Ze klinken enorm georganiseerd...
Hij heeft zijn tijd genomen om de klachten op basis van mijn mail te door tenemen.
En hij zei meteen dat mijn paard zijn organen disbalansen kennen, spieren disbalansen, Hersenen en thalamus disbalans , zenuwstelsel disbalans waardoor hij niet kan functioneren in zijn lijf noch voorrand noch achterhand.
Hij heeft een vermoeden dat dit komt door lymphe ziekte als ik goed begrepen heb. Veel paarden zouden dit hebben in NL maar nog meer in BE.
Hij zei evenals dat zulke paarden neurologisch of axatisch eruit lijken te zien, aggressief verdrag vertonen maar dat in realiteit niet zo is en het van een "lyme" probleem was.

Eerlijk gezegd, schrik ik hier toch wel een beetje van, dat hij dit zo zegt als arts zijnde. En de bekende Lyme weer van stal, zoals door een andere bokker ook al eerder genoemd, terwijl dat in de realiteit maar heel weinig voorkomt (antilichamen hebben betekent niet dat je Lyme hebt, en zo ja, dan is een kuurtje antibiotica over het algemeen voldoende behandeling).

Nochtans, linksom of rechtsom, ik hoop dat je paard zich weer snel beter gaat voelen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:49

nadcha schreef:
MyWishMax schreef:
Wat is er gedaan aan de zenuwontsteking? Want even heel bot gezegd, mijn paard met zenuwschade door een ontsteking g had dezelfde symptomen en een ontsteking wil je sowieso behandelen want die zorgen ook voor schade aan dus zenuwen en zelfs bot als ze daar te lang zitten. En het geeft gewoon veel pijn waardoor paard anders gaat bewegen en er steeds meer compensatie problemen komen.

Ik heb slechte ervaringen met Laarakkers. Zelf, maar ook stalgenoten. Er zijn altijd periodes dat elk paard wat daar vandaan komt dezelfde diagnose krijgt. Afgelopen jaren was dat lyme en dan of leverschade of nierschade. Plus dat ze dingen die wel vastgesteld zijn door beeldvorming weg wuiven. Mijne zou geen artrose hebben, terwijl ik daar toch echt het bewijs van had. De middeltjes die ik meekreeg had paard een enorme reactie op en ze hielpen gewoon niet toen we ze belden. Dier werd echt gevaarlijk en ging enorm achteruit, maar advies of hulp kregen we niet. Vertellen wat erin zat om iets uit te kunnen sluiten wilden ze ook niet.

Eric belde me vandaag op.
Hij haalde aan hij denkt dat mijn paard een lyme probleem en dat lijkt op aggressieve, futloze paarden alsook ataxisch en neurologisch.

Ik las je post. Mijn paard deed een scinti en CT scan bij den heesch. Heeft geen zenuwschade. Had wel een zenuwontsteking zijn nek. Geen ECVM of arthrose in nek, noch rug. Maar wel een heel gevoelige rus (rugpijn). Het is echt een moeilijke case.. paard is radiologisch goedgekeurd (nergens arthrose of malformatie's). En toch pijn, overprikkeld, zwak bespierd, niet goed in zijn vel.

Zoals ik zeg, een ONTSTEKING kan ook leiden tot zenuwschade en artrose als deze niet weggenomen wordt. Dat hoeft er nu niet te zitten maar als je er niks aan doet gaat het dus wel schade geven. Zo'n ontsteking geeft ook pijn want zenuwpijn is 1 van de ergste dingen plus dat ze zich gaan compenseren en dus op steeds meer plekken pijn krijgen. Helemaal als ze dan ook nog aan het werk moeten terwijl hun lijf zeer doet.

En zoals ik al zei, weer lyme diagnose. Toch heel opvallend dat allerlei totaal verschillende klachten daar altijd op lyme neerkomen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:50

Er zijn anders wel enorm veel teken de laatste paar jaar. Heb er hier in een maand tijd al 2 aan mijn paarden gehad die enkel op zand en paar uurtjes weide staan. Niet in het bos komen! en dat nog nooit eerder. dus lyme kan zo maar de boosdoener zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:18

Teken vallen ook niet uit bomen maar klimmen vanuit struiken en (hoog) gras omhoog.
Dat er veel teken zijn is van alle tijden wel, vroeger zat ik er regelmatig onder als we bosbessen gingen plukken.
20% van de teken bevat het bacterie die Lyme kan veroorzaken. Tijdens de 4daagse in Epe waren er meerdere paarden/ponies die elke dag wel meerdere teken hadden. Hier ook 1 die regelmatig er 1 heeft en ik check echt niet dagelijks op teken.
Het klopt dus wel dat er meerdere dieren/mensen antistoffen hebben tegen lyme maar ziek hoef je er zeker niet van te worden. Het is dus echt niet een gegeven dat veel paarden ziek zijn door lyme.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:29

Ik heb een paard met aanhoudende darmproblemen.
Telefonisch consult met Laarakkers gehad en hij sprak inderdaad over Lyme.

Mijn paard is erg humeurig, vaak dunne mest, weinig energie, stijf en weinig looplust.

Op verzoek Eric mest opgestuurd en daaruit kwam een darmschimmel en overbelasting lever. Geen Lyme!
Paar maanden medicatie van den Hoek gehad.

Helaas niets geholpen. Heb mijn paard op een reguliere kliniek laten testen. Echo’s, scopie, darmbiopt, bloedonderzoek.

Daar kwam een parasieten besmetting uit naar voren met darmontsteking en overbelasting lever.
Er zijn 7 wormenspuiten in gegaan in korte tijd en een prednisonkuur die nog niet afgerond is.

Darmproblemen zijn helaas nog niet over, maar dat is wellicht wat teveel gevraagd nadat er zoveel zooi in gegaan is.
Paard is wel liever, losser en voorwaartser aan het worden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:30

Ik vind het eerlijk gezegd ook op z’n zachts gezegd bijzonder dat hij allerlei uitspraken over disbalansen doet door de telefoon en ook ( weer) de Lyme..

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:03

Brainless schreef:
Teken vallen ook niet uit bomen maar klimmen vanuit struiken en (hoog) gras omhoog.
Dat er veel teken zijn is van alle tijden wel, vroeger zat ik er regelmatig onder als we bosbessen gingen plukken.
20% van de teken bevat het bacterie die Lyme kan veroorzaken. Tijdens de 4daagse in Epe waren er meerdere paarden/ponies die elke dag wel meerdere teken hadden. Hier ook 1 die regelmatig er 1 heeft en ik check echt niet dagelijks op teken.
Het klopt dus wel dat er meerdere dieren/mensen antistoffen hebben tegen lyme maar ziek hoef je er zeker niet van te worden. Het is dus echt niet een gegeven dat veel paarden ziek zijn door lyme.

Uhm er zijn verschillende soorten teken, we zien hier steeds vaker de dermacentor (van september tot eind december en van eind februari tot aan einde april) die dragen dus geen lyme maar wel anaplasmose. De ixodus of schapenteek kan lyme met zich mee dragen. Die vind je meestal van mei tot eind augustus. Dus eigenlijk het hele jaar teken hier en... veel jeuk geven die rot beessies.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 18:58

nadcha schreef:
Het paard krijgt onbeperkt ruw voer en Agrobs grasbrokken met metazoa esparette en vit E.
3h weidegang per dag met een vriendje, 40min stapmolen, 1 rustdag, 2x gelongeerd per week en 4x bereden.

En staat ie de rest van de tijd op stal? Is wel weinig vrije beweging vind ik. Persoonlijk ging ik adviseren deze niet meer in het werk te zetten, maar als ie dan op stal moet blijven, doe je natuurlijk meer kwaad dan goed. Heb je ook enig idee hoeveel ruwvoer hij naar binnen werkt? Want met zo weinig vrije beweging kan hij zich best wel overeten en zo overbelasting krijgen (ikzelf ben in maar weinig omstandigheden fan van onbeperkt, zeker bij paarden die graag eten en anders weinig te doen hebben, ben meer fan van gedoseerd).

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 19:09

Ghazella schreef:
Eerlijk gezegd, schrik ik hier toch wel een beetje van, dat hij dit zo zegt als arts zijnde. En de bekende Lyme weer van stal, zoals door een andere bokker ook al eerder genoemd, terwijl dat in de realiteit maar heel weinig voorkomt (antilichamen hebben betekent niet dat je Lyme hebt, en zo ja, dan is een kuurtje antibiotica over het algemeen voldoende behandeling).

Nochtans, linksom of rechtsom, ik hoop dat je paard zich weer snel beter gaat voelen!

Mijn paard is ook getest op lyme en de dierenarts (internist) gaf aan dat ze de laatste tijd steeds meer paarden zagen met de ziekte van lyme. Dus dat dit weinig voorkomt klopt dus niet. Het komt juist steeds vaker voor en er zijn ook meer teken.

En het is niet even met antibiotica re behandelen. Internist gaf aan dat hij echt lange tijd antibiotica zou moeten krijgen om het te behandelen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 19:16

Hier goede ervaringen met laarakkers bij m'n paard en met steffi vd laarse. Zij is opgeleid door laarakkers en heeft ook m'n paard behandeld en m'n hond toen de reguliere dierenarts er niks (meer) mee kon.
Ik was sceptisch maar m'n paard is er toendertijd echt super van op geknapt. Ik zou binnen een weer verbetering zien en dat was ook zo. Zelfs stalgenoten die niet wisten dat ik daar geweest was merkten verschil op.
Later heeft steffi vd laarse hem behandeld omdat zij toendertijd aan huis kwam en laarakkers niet.

Ken een aantal mensen die naar laarakkers zijn geweest nadat de reguliere dierenarts niet meer voor ze kon betekenen. 2 paarden was zelfs advies inslapen. Allemaal positieve verhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 19:55

Muze schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd ook op z’n zachts gezegd bijzonder dat hij allerlei uitspraken over disbalansen doet door de telefoon en ook ( weer) de Lyme..

Ja, maar..
Eric Laarakker-God _/-\o_

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 20:32

Ik heb helemaal niks met Laarakker maar

Dit vage beeld kan ook goed lyme zijn. Dat toont zich in vele varianten.
Goed bloedonderzoek en dan niet bij zijne hoogheid Laarakkers…

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 20:41

Ik heb hele positieve ervaringen met Laarakkers in de periode 2008-2012. Mijn paard was levensgevaarlijk en mede dankzij hun is ze nog jaren bij me geweest.
(Div klachten op diverse momenten)

EmberGlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 22:43

Tieme schreef:
Ghazella schreef:

Mijn paard is ook getest op lyme en de dierenarts (internist) gaf aan dat ze de laatste tijd steeds meer paarden zagen met de ziekte van lyme. Dus dat dit weinig voorkomt klopt dus niet. Het komt juist steeds vaker voor en er zijn ook meer teken.

En het is niet even met antibiotica re behandelen. Internist gaf aan dat hij echt lange tijd antibiotica zou moeten krijgen om het te behandelen

Dat het wellicht nu meer voorkomt dan zeg 10 jaar geleden betekent nog steeds niet dat het nu wel veel voorkomt zoals Laarakker claimt. Klinieken zoals die van Laarakker helpen ook niet mee met het 'kunstmatig' omhoog werken van de prevalentie.

Ik heb verder geen duur van de antibiotica kuur genoemd, en nee, dat hoeft lang niet altijd zeer langdurig. ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 23:22

Zou sowieso dan eens z’n voer stoppen en overgaaan op wat anders. Bijv onbeperkt ruwvoer met een andere balancer.

Is er op dit moment bekend of hij vitamines en mineralen tekort komt? En heeft hij de vit e nu wel nodig?

Is de ontsteking in de hals nu op beeldvorming helemaal weg?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 00:14

Door Den Hoek heeft het paard nu onlangs haar 20e verjaardag mogen vieren
Regulier was ze uitbehandeld toen ze amper 6 jaar was
Zie verhaal in m’n profiel !
Give it a shot zou ik zeggen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 00:41

Is op de echo ook de blaas in beeld gebracht? Heb (deels) vergelijkbare klachten gezien bij een paard met blaasstenen/ blaasontsteking

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 07:15

Ghazella schreef:
Dat het wellicht nu meer voorkomt dan zeg 10 jaar geleden betekent nog steeds niet dat het nu wel veel voorkomt zoals Laarakker claimt. Klinieken zoals die van Laarakker helpen ook niet mee met het 'kunstmatig' omhoog werken van de prevalentie.

Ik heb verder geen duur van de antibiotica kuur genoemd, en nee, dat hoeft lang niet altijd zeer langdurig. ;)

Je hebt het over een kuurtje. Een kuurtje duurt meestal niet lang. Dus daarom dat ik schrijf dat het niet even met antibiotica verholpen js. Want ook bij mensen is vaak langere tijd AB nodig wil je het echt verhelpen.

En zoals ik schreef, de internist heeft me verteld dat ze de laatste tijd veel gevallen van lyme bij paarden zagen. Sowieso meer dan 10 jaar geleden maar vooral de laatste jaren. Dus het kan zeker wel. Merken we hier ook in de omgeving aan het aantal teken op de paarden. Er zijn ook steeds meer teken besmet Dus dan wordt de kans van lyme bij paarden automatisch groter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 07:18

Tieme schreef:
Ghazella schreef:

Je hebt het over een kuurtje. Een kuurtje duurt meestal niet lang. Dus daarom dat ik schrijf dat het niet even met antibiotica verholpen js. Want ook bij mensen is vaak langere tijd AB nodig wil je het echt verhelpen.

En zoals ik schreef, de internist heeft me verteld dat ze de laatste tijd veel gevallen van lyme bij paarden zagen. Sowieso meer dan 10 jaar geleden maar vooral de laatste jaren. Dus het kan zeker wel. Merken we hier ook in de omgeving aan het aantal teken op de paarden. Er zijn ook steeds meer teken besmet Dus dan wordt de kans van lyme bij paarden automatisch groter.

Maar die vaststelling is na onderzoek lijkt me, en niet na een belletje en de uitleg van wat symptomen waarna mest opgestuurd moet worden.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:28

De reguliere geneeskunst heeft geen antwoord op de problemen die je paard heeft, wat heb je te verliezen? Hij kan al heel lang paarden helpen die opgegeven zijn, ook door de bekende klinieken. Ik zou het wel weten!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:30

Wat heb je te verliezen? Jouw paard. Want naast de paarden die zogenaamd geholpen worden zijn er ook genoeg die juist extreem verslechteren en dan hoef je niet meer aan te kloppen voor hulp.