MyWishMax schreef:Wat is er gedaan aan de zenuwontsteking? Want even heel bot gezegd, mijn paard met zenuwschade door een ontsteking g had dezelfde symptomen en een ontsteking wil je sowieso behandelen want die zorgen ook voor schade aan dus zenuwen en zelfs bot als ze daar te lang zitten. En het geeft gewoon veel pijn waardoor paard anders gaat bewegen en er steeds meer compensatie problemen komen.
Ik heb slechte ervaringen met Laarakkers. Zelf, maar ook stalgenoten. Er zijn altijd periodes dat elk paard wat daar vandaan komt dezelfde diagnose krijgt. Afgelopen jaren was dat lyme en dan of leverschade of nierschade. Plus dat ze dingen die wel vastgesteld zijn door beeldvorming weg wuiven. Mijne zou geen artrose hebben, terwijl ik daar toch echt het bewijs van had. De middeltjes die ik meekreeg had paard een enorme reactie op en ze hielpen gewoon niet toen we ze belden. Dier werd echt gevaarlijk en ging enorm achteruit, maar advies of hulp kregen we niet. Vertellen wat erin zat om iets uit te kunnen sluiten wilden ze ook niet.
Eric belde me vandaag op.
Hij haalde aan hij denkt dat mijn paard een lyme probleem en dat lijkt op aggressieve, futloze paarden alsook ataxisch en neurologisch.
Ik las je post. Mijn paard deed een scinti en CT scan bij den heesch. Heeft geen zenuwschade. Had wel een zenuwontsteking zijn nek. Geen ECVM of arthrose in nek, noch rug. Maar wel een heel gevoelige rus (rugpijn). Het is echt een moeilijke case.. paard is radiologisch goedgekeurd (nergens arthrose of malformatie's). En toch pijn, overprikkeld, zwak bespierd, niet goed in zijn vel.