Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mjetterd schreef:Misschien een ander middel proberen? Op mijn werk 5 paarden met sokken en mijtproblemen. Járen lang was het behandelen een probleem (met name bij 2 paarden), gaf veel stress en onrust. Sinds dit jaar hebben we een nieuw middel wat we gebruiken, Pour On. Dit gebruik je niet op de aangetaste plek maar smeer je in op de bovenbenen van het paard, het wordt opgenomen in het bloed en de mijten komen uiteindelijk in contact met het bloed en sterven. Met behandelen geen enkel probleem meer en het spul werkt ook veel beter dan alle voorgangers die we geprobeerd hebben.
8nnemiek schreef:DuoPenotti schreef:Tektonic werkt ook fijn.
Spuitje van 10 mm bij de apotheek ophalen.
Elke sok 10 mm op de huid spuiten.
Uiteraard laat dat de eigenaar maar doen.
https://www.schippers.nl/--M2309733.htm ... S2AI8eV-so
Kun je deze zonder recept krijgen? Dan is het wel een erg handig alternatief voor de Cydectin. Die kostte de laatste keer rond de 200 euro voor een liter
8nnemiek schreef:DuoPenotti schreef:Tektonic werkt ook fijn.
Spuitje van 10 mm bij de apotheek ophalen.
Elke sok 10 mm op de huid spuiten.
Uiteraard laat dat de eigenaar maar doen.
https://www.schippers.nl/--M2309733.htm ... S2AI8eV-so
Kun je deze zonder recept krijgen? Dan is het wel een erg handig alternatief voor de Cydectin. Die kostte de laatste keer rond de 200 euro voor een liter
Earth schreef:Is het wel mijt en geen CPL? Dat kan ook heel pijnlijk zijn, zeker als je er een bijtend spul op doet.
8nnemiek schreef:Pure Byemite?Dan zou ik ook schoppen. Dat spul hoort zwaar verdunt te worden. 10ml op 10 liter als ik het goed heb.
Zorg dat je bij de dierenarts wat Cydectin Pour On haalt. Dit kun je tussen de sokken druppelen en prikt niet (wat byemite wel doet, zelfs verdund), en helpt heel veel beter.
Eefste schreef:Oef... pure byemite is echt t allerslechtste idee, maar dat schreven meerdere. Hier veeeel mijt-ervaring.
Mijn tinker zette ik gewoon 15 min per been in een emmer met byemite..
Maar mn trekpaard trok dat niet. Daarbij goot ik met gieter het mengsel langs benen.
Heel eerlijk gezegd heeft door dierenarts laten spuiten met middel tegen mijt altijd t beste gewerkt. Ook dat na 10 dagen herhalen. Hierover zijn meningen (ook van dierenartsen) wel verdeeld mbt hoe veilig het is.
Maar zoals iedereen ook al zegt: verantwoordelijkheid van de eigenaar. Geen risico's lopen
BrankaZ schreef:Het is heel sympathiek dat er diverse tips worden gegeven voor alternatieven voor het gebruikte middel. Maar volgens mij blijft het nog steeds de verantwoording voor de eigenaar om het paard te behandelen. Zeker als de eigenaar meent dat dit zonder problemen en risico op een trap kan, terwijl de bijrijdster/verzorgster een andere ervaring heeft.
BrankaZ schreef:Het is heel sympathiek dat er diverse tips worden gegeven voor alternatieven voor het gebruikte middel. Maar volgens mij blijft het nog steeds de verantwoording voor de eigenaar om het paard te behandelen. Zeker als de eigenaar meent dat dit zonder problemen en risico op een trap kan, terwijl de bijrijdster/verzorgster een andere ervaring heeft.
senna21 schreef:BrankaZ schreef:Het is heel sympathiek dat er diverse tips worden gegeven voor alternatieven voor het gebruikte middel. Maar volgens mij blijft het nog steeds de verantwoording voor de eigenaar om het paard te behandelen. Zeker als de eigenaar meent dat dit zonder problemen en risico op een trap kan, terwijl de bijrijdster/verzorgster een andere ervaring heeft.
Deze tips kan ze wel delen met de eigenaar. Hopelijk komt er dan een oplossing, want het is nu echt naar voor het paard en niet veilig voor TS.
Lijsken schreef:Mocht je toch de benen willen scheren dan kan je met de dierenarts overleggen of je een sedatiepasta mag ophalen. Die kan je zelf toedienen (werkt hetzelfde als een wormenspuit) en dan hoef je geen consult en voorrijkosten van de dierenarts te betalen.
ellepel schreef:Hou het bij mijt gewoon echt op chemische bestrijding.
Dat is toch echt het beste.
Natuurlijke supplementen doen eigenlijk vaak net niks en dan staat in al die tijd het paard nog met jeuk en ongemak en stampen vind ik zelf echt slecht voor de benen.
Net als finecto,dat doet naar wat ik van iedereen hoor maar bij een paar paarden iets.
Zonde van het geld vind ik