Prijs Novacam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:47

Hier recent ook €100 voor een grote fles novacam.
Dat was 70 ofzo de prijzen zijn zeggen ze inkoop erg omhoog.
Bute is nu ook meer dan €100 voor een doos!
Butagran, voorheen maakte het uit of je bute gaf of metacam, nu niet meer zei de dierenarts.
Veel mensen stapten over op bute om de prijs maar dat hoeft nu dus ook niet meer….
Ik vroeg nav dat ik buut een middel vind, wat erbij hoort, een doos.
Want je bent niet alleen en er zal er een het nodig hebben, plus mijn pony is ouder.
Artrosepijn kan, dus ik zei ook het bederft niet en ik heb liggen maar voor nood.
Pony is ouder, komt er een stalgenoot of ik biut heb met spoed.
Daarbij overleg je zoiets met de dierenarts meestal, ik gaf mijn hoogbejaarde, wel een halfje na flink spelen.
Dan had hij de dag erna geen of minder artrosepijn, en zo vaak deed hij niet gek.
Dus dat gunden we hem met 35+.
Dierenarts vond dit ook humaan omdat hij geen tig jaren meer had.
Maar ik heb dus buut nog van abler maar die verkopen het dus niet meer.
Dus ja nu moet ik echt gaan zeggen je mag voor het weekend pakken in overleg mits ik het terug krijg, anders zit ik straks zonder.
Voorheen kostte buut niet de wereld.
Ik heb ook besloten na een dikke rekening, te gaan sparen weer en als het uitkomt voor zijn dossier een doos kopen toch.
Maar 3 klinieken gebeld allemaal €100 voor butagran een doos…
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 18-06-24 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Re: Prijs Novacam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:52

Onze Taco gebruikt dagelijk pijnstilling en staat op de Loxicom, een flacon van 100 ml kost 49.95. Dat valt nog alles mee als ik de prijzen hier zo voorbij zie komen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:56

Ik heb hier van utrecht trouwens een variant die was rond de €25 voor 10 ml 1.5 mg/ml.
Klein huisdier, met 1 ml novacam heb je dus een flesje van 10 ml mits je veilig kan verdunnen.
En met 4 flesjes novacam zit je aan 40 ml wat €100 kost, terwijl de 330 ml paard ook €100 is.

Ik heb serieus gelezen dat belgen met grote honden de paardenversie verdunnen op advies van de dierenarts. Bij bezit van een paard.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:31

dierenfan schreef:
dierenfan schreef:
Tip van de dag voor mensen met meewerkende dierenartsen. Neem novacam paard. Veel goedkoper en je hebt 10x zo weinig nodig omdat het 10x zo sterk is. Toen wij 3 grote honden op de novacam hadden. Jaren geleden hoor! Deden we met 1 fles novacam paard 1 jaar en dan heb ik het over 110 kg hond die het dagelijks kregen. Destijds kostte het 36 euro. Dat zal vast veranderd zijn

Niets fout aan, als je maar weet wat je doet. Dat geldt overal voor. Weet je niet wat je doet dan moet je er niet aan beginnen.
Als je weet wat je doet help je je dier en portemonnee tegelijk. Niets mis mee

Klopt, inderdaad als je weet wat je doet ;-) Je zit helemaal niet goed met je "10x zo weinig"! En overdoseren is echt niet veilig.

De paardenverpakking bevat inderdaad 15 mg/ml en die voor honden is 1.5 mg/ml - denk je daarom soms dat het alleen een factor 10 is?

Je vergeet een belangrijke stap: Hond is 0.2 mg meloxicam per kg lichaamsgewicht als startdosering en daarna 0.1 mg/kg (de paardendosis is 0.6 mg/kg) dus je moet nog even verder rekenen hoeveel ml je geeft. Het kan echt wel, maar je moet dus heel goed weten wat je doet.

Ik trek zelf 1ml op uit de paardenfles en doe daar 9ml water bij (dus dan zit je op die 1.5 mg/ml) omdat het anders echt niet te doen is om het af te meten voor een klein hondje. In mijn voorbeeld mag een hondje van 13 kilo daar op dag 1 een 1.75ml van en daarna de helft.

"Ja maar ik heb het altijd zo gedaan en mijn honden hebben nooit ergens last van gehad" - Nou dat is heel fijn en gelukkig maar, maar dat maakt het dus nog geen kloppend advies.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:52

Eens met Margreet. Ik zou het zeer onverantwoord vinden van een dierenarts als ze dit mee geven.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:59

december 2023 - 32 ml metacam (hond) 27,14
januari 2024 - 25 ml novacam (hond) voor 14,50

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:32

Cayenne schreef:
Eens met Margreet. Ik zou het zeer onverantwoord vinden van een dierenarts als ze dit mee geven.

Eens, dat kan voor een leek echt niet - dat blijkt hieruit ook maar weer. Echt geen goed (zelfs gevaarlijk) advies op een openbaar forum! "dierenfan" kan het misschien beter even aanpassen.

Ik doe het zelf dus wel, omdat het logistiek nou eenmaal zo uitkwam en die net aangebroken fles "paard" er nog stond en het kan dus ook echt wel qua werkzame stof, maar ik heb dus toegang tot de juiste spullen en beheers basaal medisch rekenen. Echt goed nadenken wat je doet hoor!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:37

Ik las het op barfplaats, bij mensen met honden van 50 kg, wat een dure hobby werd.
Maar ik schrok wel van 1 ml metacam paard juist aanlengen, een 10 ml flesje is voor kleine dieren.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:46

Je moet er als dierenarts eigenlijk vanuit gaan dat de eigenaren niet weten wat ze doen (in dit geval, niet zo zwart wit natuurlijk). Dit is gewoon gevaarlijk advies. Fijn dat het bij jouw honden goed is gegaan maar dat betekent niet dat het per definitie veilig is.
En, het mag gewoon niet. Wat dier_en_arts al schrijft, er is een geregistreerd middel voor de hond. Dus dat schrijf je voor en niet iets voor de paarden. Dat je dit van je dierenarts hebt gekregen?? verbaasd me en is niet oké.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:41

Denk dat dit mensen met een paard waren.
Dan heb je dat probleem niet.
Ik smeer op een hiel voor mezelf wel eens een paardensmeersel, chronisch issue.
En als mijn pony wat heeft en ze willen dat ik het kort gebruik neem ik de helft mee naar huis!
En met goedkeuring van de huisarts en revalidatiearts.
Alles is voor mensen geregistreerd en gecheckt, en ze mopperden beiden dat niet iedereen met deze kwaal een pony heeft. _O-

Veel minder invasief dan een injectie, en zelfs mijn fysio is om gegaan na een ontsteking.
Echt rood en warm, en hij zei als je over 3 dagen niet meer stokkreupel bent en het veel beter is geloof ik het.
Eerst zien dan geloven.
Nu heeft hij ook staan thuis, net zo’n kluns. :+
Hij heeft een klein potje voor zonodig na verdraaien met hypermobiliteit.
Wel fijn als fysio, maar gelukkig heeft hij het nog niet nodig gehad, wel stomverbaasd over het resultaat.
Maar een humane arts heeft alles uitgeplozen en de apotheker ook.
Soms laait het op, en 2x smeren en klaar..
Itt injecties in zoiets pijnlijks.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 21:12

moonfish13 schreef:
Hier recent ook €100 voor een grote fles novacam.
Dat was 70 ofzo de prijzen zijn zeggen ze inkoop erg omhoog.
Bute is nu ook meer dan €100 voor een doos!
Butagran, voorheen maakte het uit of je bute gaf of metacam, nu niet meer zei de dierenarts.
Veel mensen stapten over op bute om de prijs maar dat hoeft nu dus ook niet meer….
Ik vroeg nav dat ik buut een middel vind, wat erbij hoort, een doos.
Want je bent niet alleen en er zal er een het nodig hebben, plus mijn pony is ouder.
Artrosepijn kan, dus ik zei ook het bederft niet en ik heb liggen maar voor nood.
Pony is ouder, komt er een stalgenoot of ik biut heb met spoed.
Daarbij overleg je zoiets met de dierenarts meestal, ik gaf mijn hoogbejaarde, wel een halfje na flink spelen.
Dan had hij de dag erna geen of minder artrosepijn, en zo vaak deed hij niet gek.
Dus dat gunden we hem met 35+.
Dierenarts vond dit ook humaan omdat hij geen tig jaren meer had.
Maar ik heb dus buut nog van abler maar die verkopen het dus niet meer.
Dus ja nu moet ik echt gaan zeggen je mag voor het weekend pakken in overleg mits ik het terug krijg, anders zit ik straks zonder.
Voorheen kostte buut niet de wereld.
Ik heb ook besloten na een dikke rekening, te gaan sparen weer en als het uitkomt voor zijn dossier een doos kopen toch.
Maar 3 klinieken gebeld allemaal €100 voor butagran een doos…

Hoe groot was die doos dan? Ik heb van de week 43 euro voor 20x5gram bute betaald.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 21:50

Ik net een rekening gehad voor de metacam 88,65 voor een grote fles.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 23:12

Smurffie: 100 zakjes €200, €2 per zakje.
Ik vroeg gewoon een doos omdat iedereen weet dat ik alles wel heb.
En ik zei ja moet ik nee zeggen met een pony senior leeftijd, waar het op kan?
Moet ik nee zeggen bij een hoefbevangen paard met pijn?
Hij: nee dat doe je niet nee, en je pony heeft de leeftijd en ik snap wel dat je niet nee wil zeggen.
Ik zei ook bute is mijn inziens een noodmiddel wat er altijd moet zijn.
Maar gebruik in overleg waar nodig maar acuut bevangen dieren moeten buut mogen krijgen..
Hij: eens, en als je er zo mee omgaat en er goede zorg volgt, wil ik die doos voorschrijven voor je.
Dat scheelt ook een spoedrit want je kunt ze niet zo laten staan.

Tot ik €200 hoorde…. -O-
Ik baal als een stekker.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:07

Ja hier dus ook 2 euro per zakje ongeveer. Maar ook eerst metacam bij bevangen. Voor m'n shet was dat eerder prima, mijn pony helaas niet.
T is duur, maar dat is alles geworden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 14:43

Ik had net zo goed een paard kunnen kopen op veel vlakken, ipv een pony.
Nu een stal waar je stro koopt en dat achter slot en grendel zit, stal zet het erin voor je.
Maar dat is ook voor het eerst hoor dat ik met 1/3 kruiwagen mest voor de rest de korting was.

Stalhuur is bijna gelijk, smid ook, en de dierenarts scheelt vooral in dosering veel.
Een spuit sulfatrim is voor een dag bij mijn pony ongeveer, ipv 2 spuiten voor een paard.
Metacam ook maar de helft.
En krachtvoer is hier vitaminekorrel met een hand sportmuesli, maar mijn stalprijs is in 9 jaar verdubbeld nu.

En seniores priores was €11 nu €22 begreep ik.
Ik had dus 1-2 jaar voor de covid ellende een oudje op 3 zakken seniores en een zak pavo 18+ per maand.
Ukkie, maar voor een paard niet te betalen zeker niet met cushing erbij, pergoquin is rond de 1.50 per pil.
Ik had niet de volledige kosten alleen vrijwillige bijdrages, en zorg, maar het is nu erg duur.
Ik ga niet tellen wat mijne nu kost per maand.

Bewust geef ik vitaminekorrel en sportmuesli, omdat hij op suikerarm niet fit blijft.
En je moet veel meer voeren.
Nu is het 2 handjes per dag, is zat zo.

Maar net als bij velen, geen nieuwe meer…

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:19

€86,90 (exl 9% €7,82 btw) voor 336ml