Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Escada schreef:Vliegendeken heeft hij normaal op. Hij staat ong 6 a 7 uur zonder hooi op de paddock.
En een andere stal zoeken bijv, ze komen niet uit de lucht vallen. Bijna alle stallen hier in de omgeving is op zand en dan zonder ruwvoer.
Nessie schreef:Ik vind het ook geen beleid voor het welzijn van de paarden, 6-7 uur zonder ruwvoer op een zandpaddock. Kan echt wel een impact hebben op de gezondheid. Wie weet als dit aangepakt wordt en er beschikking komt tot ruwvoer op de paddock, dat de klachten zullen verminderen.
TurboDi schreef:oorzaak lijkt me simpel, zand eten. als hij in een paddock staat 6 a 7 uur lang zonder hooi dan weet je wat er gebeurt. Het kan ook een "standaard dingetje" zijn geworden door verveling. Staat het paard alleen in de paddock? Ligt er iets van een bal ofzo om mee te spelen?
Wintu schreef:TurboDi schreef:oorzaak lijkt me simpel, zand eten. als hij in een paddock staat 6 a 7 uur lang zonder hooi dan weet je wat er gebeurt. Het kan ook een "standaard dingetje" zijn geworden door verveling. Staat het paard alleen in de paddock? Ligt er iets van een bal ofzo om mee te spelen?
En... heeft ie beschikking over water in de paddock.