Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anouk_H schreef:Kan je een andere dierenarts telefonisch om een secondopinion vragen of zullen ze altijd langs willen komen dan? Ik zou toch graag eens horen wat een andere dierenarts nog denkt..
Op dit moment ligt ze helemaal plat, ademd 16x/minuut, ik denk niet dat ze morgen nog haalt, de dierenarts zou ieder moment moeten komen
Anouk_H schreef:Kan je een andere dierenarts telefonisch om een secondopinion vragen of zullen ze altijd langs willen komen dan? Ik zou toch graag eens horen wat een andere dierenarts nog denkt..
Op dit moment ligt ze helemaal plat, ademd 16x/minuut, ik denk niet dat ze morgen nog haalt, de dierenarts zou ieder moment moeten komen
Koper schreef:Ik zou d'r ook opladen en met veulen en al naar de kliniek brengen. Ook al is het niet jouw pony. Wel natuurlijk even overleggen met de eigenaar, desnoods aanbieden om bij te springen met de kosten als je dat kunt en wil.
Als jij de houder van deze pony bent weet ik niet of je überhaupt verplicht bent om in te grijpen. Moreel wel, maar juridisch, dat weet ik zo niet. En nee, als het mijn pony zou zijn zou ik er allerminst gecharmeerd van zijn als een stalhouder dit zou doen. Maar dat lijkt me nu even van ondergeschikt belang? Dit ziet er behoorlijk spoed uit.
Rocamor schreef:Koper schreef:Ik zou d'r ook opladen en met veulen en al naar de kliniek brengen. Ook al is het niet jouw pony. Wel natuurlijk even overleggen met de eigenaar, desnoods aanbieden om bij te springen met de kosten als je dat kunt en wil.
Als jij de houder van deze pony bent weet ik niet of je überhaupt verplicht bent om in te grijpen. Moreel wel, maar juridisch, dat weet ik zo niet. En nee, als het mijn pony zou zijn zou ik er allerminst gecharmeerd van zijn als een stalhouder dit zou doen. Maar dat lijkt me nu even van ondergeschikt belang? Dit ziet er behoorlijk spoed uit.
en dan zit TS straks met een rekening van duizenden euro voor een pony die niet van haar is. Dat zou ik ook niet doen.
Anouk_H schreef:Ik heb naar grass sickness gevraagd maar hij wist niet wat dat was want er vielen heel veel ziektes onder die naam? Ik heb er verder zelf ook eigenlijk nog niet eerder van gehoord.
Hij heeft weer sondevoeding gegeven zodat ze weer iets binnen heeft. Brokjes wilt ze als enige nog steeds wel eten maar dat gaat ontzettend traag, maar het probleem is dat we niet een volle bak neer kunnen zetten want dan ligt t veulen straks ook op haar rug. We hebben vanmiddag in overleg om die reden dan toch geprobeerd haar apart te zetten maar ze klom over het hek heen na een half uur dus dat ging niet. De dierenarts heeft overlegd met Utrecht, en ook rond gebeld maar niemand is nog met iets nieuws gekomen. Ik heb vanmiddag zelf kunnen vragen naar de bloeduitslag, de leverwaarden en spierafbraak waren iets verhoogd maar dat klopt ook met het beeld van een pony die al een week niet/nauwelijks eet verder was er niks raars aan te zien. Hij heeft vandaag opnieuw bloed afgenomen voor een acuute ontstekingstest? Dus we wachten maar weer af op dat antwoord.
Over het zelf opladen en wegbrengen, nee sorry ik had op dit punt zelf de stekker er al uit getrokken, we zijn nu al een week verder, ze gaat alleen maar achteruit en er is geen zicht op een diagnose/medicijn. Dan erbij heeft de dierenarts geen extra onderzoeken die hij daar zou willen doen dan we al gedaan hebben maar er is wel afgesproken dat hij nu iedere dag via de sonde voeding komt geven. Maar ik denk niet dat ze dit nog te boven komt.. Het doet echt pijn om haar zo te zien en we doen er alles aan de dierenarts is tot nu toe elke dag geweest maar ook hij tast in het duister. Hij heeft nogmaals de klieren af gevoeld en die zijn nog helemaal normaal dus een droestest is me weer niet gelukt om ze aan te praten. We hebben vandaag voor het eerst sinds dagen een grote drol gevonden waarvan we wel zeker weten dat hij van haar moet zijn en niet van het veulen kan zijn maar verder mest ze dus ook niet.
Ze heeft behalve de brokjes en sondevoeding vandaag ook niks anders binnen gekregen want grazen en hooi eten doet ze niet meer. Ze heeft veel gelegen vandaag maar staat het volgende moment wel weer overeind.
Verder heb ik mijn eigen kliniek gebeld en het hele verhaal uitgelegd, de assistente heeft een terugbelverzoek gemaakt maar ze hebben vandaag niet meer teruggebeld dus hopelijk heeft ze morgen nog iets voor me.
We hopen maar weer op een wonder..