lies schreef:Endure werkt niet tegen dazen, dus wrs ook niet tegen dit ding.
Zo zielig als de paarden zo in paniek zijn, hier galopperen ze soms ook keihard rond vanwege dazen. Maar die hertenluisvlieg heb ik nog niet/nooit gezien, denk ik.
Ik zit ook te denken om tectonik (of liever nog de kleurloze z-itch, ivm schimmel) aan te schaffen. Twijfel nog wel vanwege het feit dat het een insecticide is, maar ben wel verbaasd dat het toch wel vrij veel gebruikt wordt.
Ik kom uit honden en katten wereld/werk en pas kort in de paardenwereld. Mij verbaasd het andersom. Zo ontzettend makkelijk, heel veel te makkelijk soms men honden en katten behandeld zo gigantisch voorzichtig is men met paarden. Ik bestrijd het liever gewoon goed en vlot dan aanmodderen met vanalles. Ik hoop zo min mogelijk insecticide te kunnen gebruiken door natuurlijke middelen in tussentijd te gebruiken maar ik schroom weer niet om het in te zetten. Sinds ik cydectin ken wn nu ook tectonic durf ik wel te zeggen dat het welzijn van onze paarden op dat gebied stukken verbeterd is. Daarnaast qua voeding juist weer van meer fabrieksvoeding naar natuurlijke voeding omgeschakeld. Echt wel bewust bezig met keuzes maken en natuurlijk voeren en natuurlijke middelen daar waar kan maar indien nodig toch even harder door pakken.