Goede smid bij gekanteld hoefbeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17925
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Goede smid bij gekanteld hoefbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:10

Hoe is het nu met je pony?

capopjekop

Berichten: 30703
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Goede smid bij gekanteld hoefbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:13

Ik ben ook benieuwd. Hopelijk heb je een goede prognose gekregen.

En hopelijk was die van jou wat coöperatiever dan die van mij :')

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 20:20

We zijn vandaag geweest, het is erger dan gedacht want hij heeft een sincker in beide voorhoeven, rechts erger dan links. Maar er is hoop. Heeft nu een break over ijzer met nog een extra balk erin gelast om de zool te ontzien en er is een flink stuk van de teen afgehaald. Nu afwachten hoe de komende weken gaan en hopen dat het proces van de bevangenheid wil stoppen. Natuurlijk wel een klap, want bij terugval is een sincker levensgevaarlijk. Maar ik heb wel weer wat hoop want hij loopt duidelijk al een stuk fijner!

@capopjekop: haha ja gelukkig viel dat mee. Alleen op t laatst, en toen heeft Rob per ongeluk een nagel in zijn eigen hand geslagen, bloeden als een gek! Maar hij was al bijna twee uur bezig en pony moest acteraf gezien gruwelijk plassen, net als die van jou ;) en hrt nagelen deed hem ook echt pijn dus Rob was mild voor hem. Maar we hebben het zonder sedatie kunnen doen

Edit: wat een knappe shet heb jij trouwens!

Kinke

Berichten: 20591
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Goede smid bij gekanteld hoefbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:28

jeetje, wat een verhaal. Hopelijk knapt hij op Lonnie.
Hoe liep hij na het beslaan?

capopjekop

Berichten: 30703
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:31

Oef dat is even pittig om te horen. Maar je hebt nu wel echt een kundige smid die niet gaat lopen dokteren als hij echt geen hoop heeft. Als hij denkt dat het niks wordt dan windt hij er geen doekjes om.

Ik herken dat wel dat ze meteen beter lopen. Ik kwam met een strompelende pony aan en ging naar huis met een dribbelkont. Al hadden die van mij de eerste 1.5 week wel een terugval. De hoefstand was natuurlijk wel onder handen genomen. Maar bij m'n beide shetten kon ik daarna wel snel gaan afbouwen met de medicatie. Dit vertel ik zodat je niet meteen schrikt als je shet de komende dagen slechter oogt. En bij twijfel gewoon rob bellen. Ik heb bij Grietje toen ook in paniek aan de telefoon gehangen. Bij Hans wist ik wat ik kon verwachten. Maar goed, dat heeft hij je vast ook vertelt.

En dankje. Ik ben gek op ze, maar Hans kon ik vandaag wel echt achter het behang plakken. Hij was echt strontvervelend.

Ik ga iig duimen dat je snel vooruitgang ziet bij je leukerd