Elfie schreef:Arabian2017 schreef:Mag ik vragen wat voor symptomen je wel ziet? Ik heb ook een arabisch volbloed en een sterk vermoeden van DSLD.
In eerste instantie was het onregelmatig lopen linksachter. Mijn dierenarts heeft me toen dat niet verbeterde doorverwezen naar de kliniek en daar is de diagnose gesteld. Dat is met een echo gedaan, er is geen biopt genomen (daar is ook niet over gesproken).
Daarnaast kost het hem best wat moeite om recht te geraken nadat hij gerold heeft en ook achterwaarts gaan is duidelijk erg lastig voor hem. Achterwaarts van de trailer komen kan hij denk ik zelfs niet meer intussen. (Ik laad hem al enige tijd via de voorlader af.)
Zijn linkerachterbeen is behandeld met PRP en dat gaf wel verbetering maar ik denk toch minder dan de dierenarts (en ik) gehoopt hadden. Maar de laatste keer dat ik hem aan de longe liet draven (enkele weken terug) leek hij ineens rechtsachter kreupel te lopen (of toch een stuk slechter dan linksachter, dat merkelijk verbeterd is) dus ik denk nu dat de PRP wel degelijk geholpen heeft maar dat hij daardoor óf nu meer last begint te krijgen rechtsachter óf zijn rechterachterbeen is nu ook aangetast. Ik moet in maart terug naar de kliniek voor een echo en ik denk dat ik ga vragen om rechtsachter ook te scannen want ik vrees dat het daar hetzelfde verhaal zal zijn.
Wat naar om te lezen, het is ook echt een vreselijke aandoening.. vooral ook heel naar dat hij nu ook niet goed loopt op zijn andere achterbeen. Ik ben alleen niet bekend met PRP?
Hoe ziet het managment er verder uit? Geef je nog bepaalde supplementen bij? Bepaalde aanpassing in de huisvesting?