Ervaringen scinti en MRI te SMDC? Of CT-scan in Bosdreef of Equitom?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Re: Ervaringen scinti en MRI te SMDC? Of CT-scan in Bosdreef of Equitom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:05

Heb je wel de goede Heesch dan? Want als ik vanuit Virton of Duinkerken navigeer kom ik nog niet aan de 300 km enkele reis en dan heb ik heel Belgie doorkruist.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:09

Haha, ik wist niet dat je in België woonde, maar zelfs dan is 460 km. enkele reis wel veel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:30

Idd, heb je de goede heesch? Dat is echt wel heel ver. Ik ben vanuit hier naaf België gegaan voor operatie omdat heesch dat niet deed en deze kliniek aanraadde, maar dat was ergens in de 200 km. En dat is dus van West midden Nederland naar Oost België ongeveer.

Vanuit mijn huis naar Parijs is nog minder km? En ik woon noordelijker als Heesch.

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 10:51

MyWishMax schreef:
Idd, heb je de goede heesch? Dat is echt wel heel ver. Ik ben vanuit hier naaf België gegaan voor operatie omdat heesch dat niet deed en deze kliniek aanraadde, maar dat was ergens in de 200 km. En dat is dus van West midden Nederland naar Oost België ongeveer.

Vanuit mijn huis naar Parijs is nog minder km? En ik woon noordelijker als Heesch.

Ja, hoor.

Heesch ligt op 180km heen van bij mij thuis. En dan nog 180km terug.
Hij moet daar verplicht 2 nachten verblijven.
Dus lees het zo, ik zet hem af dag 1 (180km heen) en rijdt menteen terug naar belgie (180km terug) = 360km
Dag 3 kom ik hem ophalen 180km heen, pick up, 180km terug = 360km.
In totaal 720km.

Mocht mijn DA Bosdreef gekozen hebben was het maar 50km van bij mijn thuis (100km totaal).
En Equitom 80km (160km totaal).

Vraag toch even een reflectie voor die keuze te maken.
Langer onderweg voor het beestje en veel grotere transport kost voor mij. Ik rent een camionette :).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 10:59

Ja maar dan is het dus geen 460km heen en 460 terug. In totaal wel, maar niet voor de enkele reis zoals het leek. Op die manier heb ik ook wel reizen van 1000km gemaakt door 180km afstand en dat meerdere keren heen en weer moeten rijden, of elke 2 weken naar de kliniek voor behandelingen. Het is mijn standaard kliniek en zit op ruim 100km. Maar dat had en heb ik ervoor over door de kennis, kunde en de manier waarop mens en dier behandeld worden.

Net als wat jij zegt, waar mijn paard geopereerd is was kliniek aangeraden door mijn DA en zijn we dus daar naartoe gegaan ipv de vele klinieken hier in de buurt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:03

180 km kan gewoon op een trailer lijkt mij, dat is niet absurd ver. Tenzij hij moeite heeft met op de trailer staan uiteraard, dan is een vrachtwagentje eerlijker.
Bij de meeste klinieken mag je je trailer wel een paar dagen laten staan. Dat scheelt welliswaar niet aan KM maar wel aan gemak.

Ik zou degene nemen waar je het beste gevoel bij hebt. Die kilometers zijn achteraf snel weer vergeten, de emotie blijft.

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 11:04

MyWishMax schreef:
Ja maar dan is het dus geen 460km heen en 460 terug. In totaal wel, maar niet voor de enkele reis zoals het leek. Op die manier heb ik ook wel reizen van 1000km gemaakt door 180km afstand en dat meerdere keren heen en weer moeten rijden, of elke 2 weken naar de kliniek voor behandelingen. Het is mijn standaard kliniek en zit op ruim 100km. Maar dat had en heb ik ervoor over door de kennis, kunde en de manier waarop mens en dier behandeld worden.

Net als wat jij zegt, waar mijn paard geopereerd is was kliniek aangeraden door mijn DA en zijn we dus daar naartoe gegaan ipv de vele klinieken hier in de buurt.

Ik ken Heesch niet en dit is ook het initiële onderwerp van de topic=> "ervaringen met SMDC en waarom eerder Heesch ipv Bosdreef/equitom".

Ieder heeft zijn voorkeur uiteraard maar zoals ik reeds schreeff los van het feit dat Heesch 600 euro duurder is voor die scan moet ik nog een camionette huren waarvoor dubbel gevraagd wordt als je over de grens gaat :).
Dus vraagt toch wikken en afwegen.

Ik zie dat de meerderheid van TS'en Heesch verkiest en heb reeds heel gerustgestelde PM gekregen so thats what count !

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 11:06

Sizzle schreef:
180 km kan gewoon op een trailer lijkt mij, dat is niet absurd ver. Tenzij hij moeite heeft met op de trailer staan uiteraard, dan is een vrachtwagentje eerlijker.
Bij de meeste klinieken mag je je trailer wel een paar dagen laten staan. Dat scheelt welliswaar niet aan KM maar wel aan gemak.

Ik zou degene nemen waar je het beste gevoel bij hebt. Die kilometers zijn achteraf snel weer vergeten, de emotie blijft.

Hij komt net uit 6 weken maagzweer behandeling dus ik wou voor het paard lange afstanden vermijden.
Het wordt een camionette omdat hij daar toch iets "rustiger" op staat.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:15

Ik zou zelf voor de scinti gaan.
Van te voren extra belasten - klinkt gemeen - maar zorgt ervoor dat de spelende dingen echt actief zijn zeg maar.

Ik las ook 460km enkele reis haha, ja zo kunnen we allemaal wel vlot tellen.

Naar Equitom is voor mij vanaf stal 220km, maar vanuit huis naar stal is enkele reis ook 50 en dan heb ik het nog niet over de trailer gehad hahaha. 540km per dag ex trailer pick up - tweemaal die kant op geweest.

Uiteindelijk de meerdere ritjes naar Lingehoeve gereden, dit is gelukkig "maar" 120km enkele reis vanaf stal.
340km per dag vanaf huis dus ;)

Ik heb zelf een CT laten doen bij de Lingehoeve van de hoef. Bij ons was het overduidelijk dat het probleem in de hoef lag.
Een vriendin op hetzelfde moment een scinti. Bij haar waren de klachten vaag. Scinti heeft meer duidelijkheid opgeleverd en hier wordt uiteindelijk verder op door gegaan met mri dacht ik.

Lingehoeve heeft mij fijn begeleid.
Ik kon met al mijn vragen terecht. Als ik mailde met vragen of zorgen had ik haar 9 van de 10keer dezelfde dag nog aan de telefoon.

Nu waren wij een bijzonder geval, maar ik kon met mijn vragen op haar vrije dag ook bij andere da's en zelfs orthopedische hoefsmid terecht.

Bij Equitom heb ik heel vaak moeten chasen, meerdere mails, telefoontjes die onbeantwoord bleven. Na maanden zeuren eindelijk een rapport op de mail.

Ik ken ook goede verhalen over ze hoor, vandaar ook daar in de eerste instantie heen gegaan.
Mijn ervaring was echter anders.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 12:05

nadcha schreef:
MyWishMax schreef:

Ik ken Heesch niet en dit is ook het initiële onderwerp van de topic=> "ervaringen met SMDC en waarom eerder Heesch ipv Bosdreef/equitom".

Ieder heeft zijn voorkeur uiteraard maar zoals ik reeds schreeff los van het feit dat Heesch 600 euro duurder is voor die scan moet ik nog een camionette huren waarvoor dubbel gevraagd wordt als je over de grens gaat :).
Dus vraagt toch wikken en afwegen.

Ik zie dat de meerderheid van TS'en Heesch verkiest en heb reeds heel gerustgestelde PM gekregen so thats what count !

Ik heb toch ook aangegeven dat ik extreem goede ervaringen met Heesch heb en daarom juist die vele km maak voor alles, niet alleen de bijzondere dingen ookal zijn ze daar extreem goed in. En vooral de communicatie is daar echt uitstekend geweest altijd en veel behulpzamer als alle andere klinieken waar ik geweest ben.

Wat mij opgevallen is bij prijsopgaves is dat sommige klinieken alleen maar de kosten van het onderzoek of de behandeling door geven, maar niet alle bijkomende kosten zoals stalling bijvoorbeeld of de prijs ex btw geven. Dat is bij zulke bedragen echt een flink verschil. SMDC heeft ons altijd de all in prijs gegeven.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 12:08

Ik vind het echt belachelijk dat je dierenarts je niet gewoon naar de Bosdreef of Equitom stuurt _O-

Prima klinieken en ze maken daar alleen die scinti. Resultaten gaan naar je dierenarts en hebben ze overleg over. Verder gaat de behandeling ook via je eigen arts in principe, tenzij je zelf anders wilt.

Snap echt niet dat je helemaal naar Heesch gaat. Zonde van je tijd en geld.

Edit: Heesch is echt wel een heel goede kliniek hoor, maar alleen het onderzoek uitvoeren en de resultaten over de schutting gooien naar jouw eigen dierenarts kunnen ze natuurlijk allemaal. Daarvoor hoef je niet zoveel te rijden en zoveel extra te betalen. De kliniek waar je heen gaat voor de scintigrafie gaat geen klinisch onderzoek uitvoeren en kent het hele verhaal van je paard niet, dus in dat opzicht moet je het sowieso van je eigen dierenarts hebben om te resultaten van de scintigrafie te kunnen implementeren. Er komt namelijk van alles uit, zowel significant als niet significant voor de klachten die je paard heeft.

paardnmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 14:40

mavantos schreef:
Ik vind het echt belachelijk dat je dierenarts je niet gewoon naar de Bosdreef of Equitom stuurt _O-

Prima klinieken en ze maken daar alleen die scinti. Resultaten gaan naar je dierenarts en hebben ze overleg over. Verder gaat de behandeling ook via je eigen arts in principe, tenzij je zelf anders wilt.

Edit: Heesch is echt wel een heel goede kliniek hoor, maar alleen het onderzoek uitvoeren en de resultaten over de schutting gooien naar jouw eigen dierenarts kunnen ze natuurlijk allemaal. Daarvoor hoef je niet zoveel te rijden en zoveel extra te betalen. De kliniek waar je heen gaat voor de scintigrafie gaat geen klinisch onderzoek uitvoeren en kent het hele verhaal van je paard niet, dus in dat opzicht moet je het sowieso van je eigen dierenarts hebben om te resultaten van de scintigrafie te kunnen implementeren. Er komt namelijk van alles uit, zowel significant als niet significant voor de klachten die je paard heeft.

Het is natuurlijk niet per se zo dat ze in Heesch enkel een scintigrafie maken en de resultaten naar je eigen dierenarts sturen. :+ Kan natuurlijk hoor. Maar wat je zelf ook zegt 'tenzij je zelf anders wilt', ze kunnen daar gewoon het totale beeld van je paard beoordelen. Als ik TS begrijp geeft haar eigen dierenarts ook juist aan om iemand anders zijn oordeel hierover te horen, nu dmv de scinti. Daarbij zal een kliniek ook vragen naar het hele verhaal van je paard inclusief de onderzoeken die al zijn gedaan. Lijkt mij alleen maar positief als je eigen dierenarts je doorverwijst als ze het zelf niet meer goed weten. Een second opinion is naar mijn mening dan ook nooit een slecht idee. Afhankelijk van de resultaten is het vaak ook nog eens geen probleem om daarna verdere controle weer bij je eigen dierenarts te doen, mocht je dit willen.

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 17:45

paardnmeisje schreef:
mavantos schreef:

Het is natuurlijk niet per se zo dat ze in Heesch enkel een scintigrafie maken en de resultaten naar je eigen dierenarts sturen. :+ Kan natuurlijk hoor. Maar wat je zelf ook zegt 'tenzij je zelf anders wilt', ze kunnen daar gewoon het totale beeld van je paard beoordelen. Als ik TS begrijp geeft haar eigen dierenarts ook juist aan om iemand anders zijn oordeel hierover te horen, nu dmv de scinti. Daarbij zal een kliniek ook vragen naar het hele verhaal van je paard inclusief de onderzoeken die al zijn gedaan. Lijkt mij alleen maar positief als je eigen dierenarts je doorverwijst als ze het zelf niet meer goed weten. Een second opinion is naar mijn mening dan ook nooit een slecht idee. Afhankelijk van de resultaten is het vaak ook nog eens geen probleem om daarna verdere controle weer bij je eigen dierenarts te doen, mocht je dit willen.

Mijn DA heeft nauw contact met dr. Bergman.
Deed reeds de briefing van het paard met bijgevoegde xrays en filmpjes onder het zadel en klinische testen ontvangen .

Ik vermoed dat in Heesch door het paard te longeren voor de scinti ze reeds een hun mening kunnen maken.

Na de scinti zal dr. Bergman met mij evalueren ter plaatsen en ook nog eens extern advies (in Amerika?)? Vragen indien de klacht vaag is .
Bespreking van ondernemende stappen zal met 3 besproken worden .

Carlijn_ccp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 18:55

LoveBodin schreef:
Je hebt pb :).
Er kwamen bij mij geen extra kosten bij, enkel de consultkosten en de MRI zelf.

Zou ik ook een pb mogen? Ben ook aan het twijfelen

dresjoepie

Re: Ervaringen scinti en MRI te SMDC? Of CT-scan in Bosdreef of Equitom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:45

Ik ben wel benieuwd wat eruit gekomen is en of je tevreden bent met de kliniek keuze.