Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Idd, heb je de goede heesch? Dat is echt wel heel ver. Ik ben vanuit hier naaf België gegaan voor operatie omdat heesch dat niet deed en deze kliniek aanraadde, maar dat was ergens in de 200 km. En dat is dus van West midden Nederland naar Oost België ongeveer.
Vanuit mijn huis naar Parijs is nog minder km? En ik woon noordelijker als Heesch.
MyWishMax schreef:Ja maar dan is het dus geen 460km heen en 460 terug. In totaal wel, maar niet voor de enkele reis zoals het leek. Op die manier heb ik ook wel reizen van 1000km gemaakt door 180km afstand en dat meerdere keren heen en weer moeten rijden, of elke 2 weken naar de kliniek voor behandelingen. Het is mijn standaard kliniek en zit op ruim 100km. Maar dat had en heb ik ervoor over door de kennis, kunde en de manier waarop mens en dier behandeld worden.
Net als wat jij zegt, waar mijn paard geopereerd is was kliniek aangeraden door mijn DA en zijn we dus daar naartoe gegaan ipv de vele klinieken hier in de buurt.
Sizzle schreef:180 km kan gewoon op een trailer lijkt mij, dat is niet absurd ver. Tenzij hij moeite heeft met op de trailer staan uiteraard, dan is een vrachtwagentje eerlijker.
Bij de meeste klinieken mag je je trailer wel een paar dagen laten staan. Dat scheelt welliswaar niet aan KM maar wel aan gemak.
Ik zou degene nemen waar je het beste gevoel bij hebt. Die kilometers zijn achteraf snel weer vergeten, de emotie blijft.
nadcha schreef:MyWishMax schreef:Ja maar dan is het dus geen 460km heen en 460 terug. In totaal wel, maar niet voor de enkele reis zoals het leek. Op die manier heb ik ook wel reizen van 1000km gemaakt door 180km afstand en dat meerdere keren heen en weer moeten rijden, of elke 2 weken naar de kliniek voor behandelingen. Het is mijn standaard kliniek en zit op ruim 100km. Maar dat had en heb ik ervoor over door de kennis, kunde en de manier waarop mens en dier behandeld worden.
Net als wat jij zegt, waar mijn paard geopereerd is was kliniek aangeraden door mijn DA en zijn we dus daar naartoe gegaan ipv de vele klinieken hier in de buurt.
Ik ken Heesch niet en dit is ook het initiële onderwerp van de topic=> "ervaringen met SMDC en waarom eerder Heesch ipv Bosdreef/equitom".
Ieder heeft zijn voorkeur uiteraard maar zoals ik reeds schreeff los van het feit dat Heesch 600 euro duurder is voor die scan moet ik nog een camionette huren waarvoor dubbel gevraagd wordt als je over de grens gaat.
Dus vraagt toch wikken en afwegen.
Ik zie dat de meerderheid van TS'en Heesch verkiest en heb reeds heel gerustgestelde PM gekregen so thats what count !
mavantos schreef:Ik vind het echt belachelijk dat je dierenarts je niet gewoon naar de Bosdreef of Equitom stuurt![]()
Prima klinieken en ze maken daar alleen die scinti. Resultaten gaan naar je dierenarts en hebben ze overleg over. Verder gaat de behandeling ook via je eigen arts in principe, tenzij je zelf anders wilt.
Snap echt niet dat je helemaal naar Heesch gaat. Zonde van je tijd en geld.
Edit: Heesch is echt wel een heel goede kliniek hoor, maar alleen het onderzoek uitvoeren en de resultaten over de schutting gooien naar jouw eigen dierenarts kunnen ze natuurlijk allemaal. Daarvoor hoef je niet zoveel te rijden en zoveel extra te betalen. De kliniek waar je heen gaat voor de scintigrafie gaat geen klinisch onderzoek uitvoeren en kent het hele verhaal van je paard niet, dus in dat opzicht moet je het sowieso van je eigen dierenarts hebben om te resultaten van de scintigrafie te kunnen implementeren. Er komt namelijk van alles uit, zowel significant als niet significant voor de klachten die je paard heeft.
paardnmeisje schreef:mavantos schreef:Ik vind het echt belachelijk dat je dierenarts je niet gewoon naar de Bosdreef of Equitom stuurt![]()
Prima klinieken en ze maken daar alleen die scinti. Resultaten gaan naar je dierenarts en hebben ze overleg over. Verder gaat de behandeling ook via je eigen arts in principe, tenzij je zelf anders wilt.
Snap echt niet dat je helemaal naar Heesch gaat. Zonde van je tijd en geld.
Edit: Heesch is echt wel een heel goede kliniek hoor, maar alleen het onderzoek uitvoeren en de resultaten over de schutting gooien naar jouw eigen dierenarts kunnen ze natuurlijk allemaal. Daarvoor hoef je niet zoveel te rijden en zoveel extra te betalen. De kliniek waar je heen gaat voor de scintigrafie gaat geen klinisch onderzoek uitvoeren en kent het hele verhaal van je paard niet, dus in dat opzicht moet je het sowieso van je eigen dierenarts hebben om te resultaten van de scintigrafie te kunnen implementeren. Er komt namelijk van alles uit, zowel significant als niet significant voor de klachten die je paard heeft.
Het is natuurlijk niet per se zo dat ze in Heesch enkel een scintigrafie maken en de resultaten naar je eigen dierenarts sturen.Kan natuurlijk hoor. Maar wat je zelf ook zegt 'tenzij je zelf anders wilt', ze kunnen daar gewoon het totale beeld van je paard beoordelen. Als ik TS begrijp geeft haar eigen dierenarts ook juist aan om iemand anders zijn oordeel hierover te horen, nu dmv de scinti. Daarbij zal een kliniek ook vragen naar het hele verhaal van je paard inclusief de onderzoeken die al zijn gedaan. Lijkt mij alleen maar positief als je eigen dierenarts je doorverwijst als ze het zelf niet meer goed weten. Een second opinion is naar mijn mening dan ook nooit een slecht idee. Afhankelijk van de resultaten is het vaak ook nog eens geen probleem om daarna verdere controle weer bij je eigen dierenarts te doen, mocht je dit willen.