Immuun gemedieerde keratitis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Re: Immuun gemedieerde keratitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:19

Dank je wel , ik ben bloed nerveus . Er kunnen complicaties tijdens de operatie optreden waardoor zijn oog er alsnog uit moet. Ik zal blij zijn als ik verlossende telefoontje krijg :o

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:57

Met pony’s gelukkig geen ervaring maar wel met oogproblemen bij de hond jaren lang.
Wat heb ik mn best gedaan om het erboven op te krijgen en wat vond ik het naar als ze weer eens een terugval kreeg.
Omdat ze inmiddels al ouder was en een slecht hartje durfde ik haar oogje niet meer te laten verwijderen tot het zodanig escaleerde toen ze op vakantie bij de oppas was en het oog door de medicatie klapte(oog perforatie) met spoed per direct t oog eruit.
Wat is zij opgeknapt toen ze dat oogje kwijt was en wat heb ik me schuldig gevoeld dat het verloop zo is gegaan.
Achteraf had ik het op veel jongere leeftijd moeten doen maar het kwam altijd weer goed na een terugval.

Ik zou dus nooit meer een dier met een oogaandoening waar ze niet meer vanaf komen door laten lopen ermee met kans op herhaaldelijke terugvallen.
Het is mij achteraf 100% meegevallen die oog verwijderdering en zou het bij mn paarden ook doen tenzij het oog natuurlijk geen pijn doet maar meestal is dat niet het geval.

tootje71

Re: Immuun gemedieerde keratitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 14:34

Ik wil graag even melden dat de operatie is gelukt ! Het aangedane stuk hoornvlies is verwijderd en hij doet het super goed. We zijn ontzettend blij.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:33

TS hoe is nu met je paard ? Inmiddels is het 6 weken geleden dat mijn pony een operatie heeft gehad we hebben uiteindelijk toch gekozen voor een oogbesparende operatie. Het aangetaste hoornvlies is verwijderd en het gaat heel goed met hem.hij heeft nu nog een witte vlek dat is wat er is weg gesneden en litteken maar uiteindelijk zal hij er een kleine stipje aan over houden. Ben erg blij dat hij zijn oog nog heeft.

Afbeelding