West Nijl enting

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: West Nijl enting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:14

Daat had ik mazzel, mijn DA had die toen in de aanbieding gedaan en dat betekende beide entingen in het basisjaar voor €50 (excl voorrijkosten natuurlijk).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:27

Ik ben jaloers dat de meeste paarden niet reageren op de enting.
Ik heb hier twee paarden, een NRPS en een Haflinger.
Gisteren geënt en vandaag allebei koorts en bult op plek enting en stijf.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:33

Mijn dierenarts is duur zie ik, ik heb afgelopen week 93 euro betaald voor de enting, ex btw, ex visite. Vorig jaar was het nog een stuk goedkoper. Volgende keer maar eerst rondbellen.

Mijn nieuwe ruin was wat sloom de dag erna. Verder geen reactie gezien bij mijn paarden.
Laatst bijgewerkt door loulou op 14-03-25 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:34

Ik ent al jaren voor West nijl. Kosten waren afgelopen jaar 75€. Is dan wel een combi met influenza.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:36

Ik heb toevallig weer de afspraak gemaakt. Het was altijd al een duurdere enting en zal nu vast ook wel duurder zijn geworden. Op 4 paarden inclusief gebitsbehandelingen is dat altijd een leuke rekening. Influenza ent ik in september. Hier gelukkig geen reactie op de entingen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:43

De entstof is dit jaar idioot veel duurder geworden, ik schrok ervan toen ik moest bestellen.
En het doosje van 5 stuks was lang niet leverbaar, dus zat aan doosjes van 2 stuks, dat maakt het ook al niet goedkoper.

Maar ik ent er nu tegen sinds 2021 en heb er nog geen één keer reactie op gezien bij eigen paard en paarden van vriendin. Een vd paarden van mijn vriendin heeft wel steevast wat reactie op de influenza-tetanus enting, maar de de WNV enting nog nooit *klopt af*.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:52

Binnenkort moeten ze hier ook weer. Vorig jaar was het al 70 euro, ik ben benieuwd hoeveel het dit jaar is...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:43

hier ook twee paarden op WNV sinds een aantal jaar. Altijd gecombineerd met influenza en geen klachten. Wel van mijn portemonnee

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:56

Oja de mijne moet begin volgende maand weer.. Ben benieuwd naar de kosten..

Zal sowieso een dure worden met Rhino erbij, een ppid test en gebitsbehandeling. :=

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 10:55

Ik ben benieuwd dan naar de rekening. Ik ent sinds vorig jaar ook tegen west nijl en had deze toen ook gecombineerd met influenza. De da die er nu werkt vond dat toch niet zo fijn om het te combineren in 1x vanwege eventueel bijwerkingen.

Ik vond dat een beetje onzinnig want die van mij reageert (gelukkig) ook nooit op enten en ook vorig jaar niet toen ze tegelijk gezet waren. Alleen aangezien de influenza steeds iets naar voren gaat ivm de wedstrijden en ik nu daarvoor in december uit kwam heb ik ze toch uit elkaar gehaald. De west nijl hoefde nog niet toen en dan zit ik nu toch wat dichter op het muggenseizoen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 11:05

Ik prijs mezelf ook gelukkig met een oudje die nog nooit (klopt hard af) heeft gereageerd op een enting op een beetje een pijnlijke entplek na dan. Hier gaat er 1x per jaar een Rhino/influenza(+ soms tetanus) in en het andere halfjaar een cocktail van de tweede Rhino enting en dan West Nijl. Vaak dus gecombineerd ook met het gebit en dus sedatie. Tot nu toe nooit een probleem geweest gelukkig.

Nonna1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:14

De mijne is bij de vorige eigenaar hiervoor gevaccineerd dus dat hou ik gewoon bij. Waar hij op Rhino wél reageert met dikke bult en sloom zijn lijkt dat bij west nijl niet aan de hand te zijn hooguit een beetje minder spicy dan normaal. Dus ik doe wél apart vaccineren, bij mij komt rhino en westnijl in dezelfde periode maar kies ervoor om er een week tussen te laten.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:21

ik heb 2 weken geleden voor het eerst gevaccineerd, maar ook gelukkig nergens last van. over een paar weken de tweede, maar daar kijk ik nu minder tegenop ;)