Moeilijk verkoopbaar paard

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elinedeau95

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:47

Oeh ik schrik wel van de prijs! Het gaat om een opeenstapeling van dingen bij dit paard. Je paard is niet uitgebracht op wedstrijden (dus niet aantoonbaar een bepaald niveau), moet dagelijks medicatie krijgen en wellicht een operatie. Als je dit bij elkaar op telt dan is 7,5 k echt veel geld. Ik zou flink zakken in de prijs. Dan heb je kans dat iemand voor een lager bedrag wel de gok wilt nemen en elke dag medicatie gaat geven.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:52

Ts, je weet nu hoe mensen ernaar kijken.
Voor jou is dat druppelen een bijzaak. Voor iemand die een paard gaat kopen daar komt die kwaal bij.
Ik vind het een forse kwaal. Ik zou er zelf geen paard voor laten staan als ik het paard zou kennen en ik hem leuk vond maar dan zou de prijs behoorlijk naar beneden moeten. De nieuwe eigenaar bied het paard een fijne plek en neemt de kwaaltjes voor lief. Het niet Ril zijn maar wel als je hem niet bij de tijd houd vind ik ook wel grappig omschreven.

Kun je hem echt niet houden en zou je snel van hem af willen al is dat alleen maar zodat hij weer lekker goed opgepakt kan worden dan zet je dat beste huisje denk ik op de eerste plaats in de wetenschap dat de nieuwe eigenaar er al wat kosten aan gaat hebben.

Succes.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 18-02-24 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:54

Hoe vinden jullie dit paard zo snel op sporthorses?

Melzazu
Berichten: 1867
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:55

Anna79 schreef:
Hoe vinden jullie dit paard zo snel op sporthorses?


Google sporthorses just wimphof en je hebt hem meteen :D

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 16:57

Dank allen voor de vele reacties. Wat de een hoog vindt, is voor de ander te doen. De prijs is onderhandelbaar uiteraard, maar ik kan hem niet aan de weg zetten met 2 kratten bier, bij wijze van spreken. De maandelijkse kosten zijn ca 45 euro per maand. Ik geef hem goede probiotica (zit in de 45 euro) en daarmee zijn de aanvallen gestopt. Een operatie van 7500 euro??? Dat is in geen geval aan de orde. Dan laat je het oog verwijderen. En de da komt 1x per jaar om te enten, dan checken ze het oog en verder verzorg ik het zelf. Dus bij dit paard is het wel zo simpel als ik het schrijf, het ene paard is het andere niet. Hij is knetter makkelijk te druppelen, mijn kind van 11 kan het. Maar de discussie hier geeft aan dat eenieder andere keuzes maakt, maar ik krijg stapels reacties, zodra het woord oog valt , stopt de conversatie. Ik blijf hopen dat er iemand komt die hetzelfde ziet als ik en de prijs komen we altijd uit.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:01

Kendra schreef:
Er wordt nergens bijgehouden hoeveel paarden ook daadwerkelijk problemen krijgen van hun potentiële afwijkingen.


Wanneer heeft in jouw opinie een paard dan een daadwerkelijk probleem?

Want een paard dat dagelijks medicatie moet krijgen om een chronische auto-immuunziekte onder controle te houden, staat in mijn encyclopedie toch wel al onder het hoofdstuk 'paard met een daadwerkelijk probleem'. De afwijking is eerder feitelijk dan potentieel want een toch wel intense behandeling is vereist.

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:02

Ik ken ook een paard met deze aandoening en zou zelf nooit een paard met deze aandoening kopen. Het is sowieso een dagelijkse commitment maar daarnaast ook wachten tot het fout gaat. En dan zit je met wat pech ook dik in de kosten en met een paard dat nog maar 1 oog heeft. Daar reageren ze (spreek uit ervaring) niet allemaal even relaxed op.

Buiten de aandoening is het een leuk dier, maar geen spectaculaire beweger en is het dier ook qua opleiding groen. Al met al vind ik daarom de prijs te hoog.

Buiten dat vind ik het nogal wat om het in de advertentie niet te noemen en het als een soort sidenote over een kleine bemerking te hebben. Alleen daarom al zou ik afhaken, ik wil meteen een eerlijk verhaal, niet pas nadat ik daar om vraag.

Melzazu
Berichten: 1867
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:03

Ik vind de prijs wel prima te doen maar dat staat even los van dit paard. Je merkt zelf ook al dat mensen de prijs prima te doen vinden aangezien je wel reacties krijgt alleen vinden de mensen blijkbaar de prijs niet meer prima zodra je het oog noemt aangezien het dan stil valt. Dan zou het voor mij wel helder zijn dat de bemerking dus het struikelblok is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:05

Lexje74 schreef:
Dank allen voor de vele reacties. Wat de een hoog vindt, is voor de ander te doen. De prijs is onderhandelbaar uiteraard, maar ik kan hem niet aan de weg zetten met 2 kratten bier, bij wijze van spreken. De maandelijkse kosten zijn ca 45 euro per maand. Ik geef hem goede probiotica (zit in de 45 euro) en daarmee zijn de aanvallen gestopt. Een operatie van 7500 euro??? Dat is in geen geval aan de orde. Dan laat je het oog verwijderen. En de da komt 1x per jaar om te enten, dan checken ze het oog en verder verzorg ik het zelf. Dus bij dit paard is het wel zo simpel als ik het schrijf, het ene paard is het andere niet. Hij is knetter makkelijk te druppelen, mijn kind van 11 kan het. Maar de discussie hier geeft aan dat eenieder andere keuzes maakt, maar ik krijg stapels reacties, zodra het woord oog valt , stopt de conversatie. Ik blijf hopen dat er iemand komt die hetzelfde ziet als ik en de prijs komen we altijd uit.

Maar blijft het ook zo simpel... 7,5k is dan echt wel een klap geld om zo'n gok te nemen, vind ik persoonlijk.

Heb je zijn aandoening ook benoemd in je advertentie? Met duidelijke uitleg? Ik denk dat dat al aardig filtert. Als er alleen 'kleine bemerking' staat, dan snap ik dat mensen afknappen. Dit is, hoewel controleerbaar, geen kleine bemerking :).

roxiie

Berichten: 7841
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:05

Mijn paard was gezond, kreeg een oogaandoening en moet nu de rest van haar leven minimaal 1x pd gedruppeld worden, bij een aanval moet er tijdelijk opgevoerd worden naar 2 of 3x pd.
Ik heb mn merrie al 12 jaar en ik doe het met liefde voor haar.
Maar zo way dat ik zulke ellende (want zo voelt het wel écht!) zal kopen en al zeker niet voor 7,5k.

Je hebt er gewoon een zorg bij en die zorg zal ik er echt niet bij willen kopen.

DuoPenotti

Berichten: 30576
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:06

Citaat:
Een operatie van 7500 euro??? Dat is in geen geval aan de orde. Dan laat je het oog verwijderen


En het is niet ondenkbaar dat dit ooit toekomst word.

En ik weet dat paarden momenteel ontzettend duur zijn.
Maar als het het paard met filmpje is op sport horses heeft hij maar simpele gangen. Dan was gezond 7500 een mooie prijs naar mijn idee.

Kabayo

Berichten: 14240
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Moeilijk verkoopbaar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:10

Is de prijs voor warmbloeden zo laag dan? Ik verkoop hier bij wijze van een fries veulen voor

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 17:11

Dat is een duidelijke tip, dank, ik ga overleggen de aandoening duidelijk te benoemen. Kijk, ik ken mijn alleen mijn paard en voor mij is het druppelen onderdeel van mijn dagelijkse routine. Kennelijk kan het ook anders. Ik vind de opbrengst niet zo heel belangrijk (meer), maar wat mij verdriet doet is dat die grote Lobbes terzijde geschoven wordt. Ik snap ook dat de meeste mensen dit niet willen, teveel zorg, maar ik blijf hopen op die ene.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42087
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:12

Lexje74 schreef:
Dat is een duidelijke tip, dank, ik ga overleggen de aandoening duidelijk te benoemen. Kijk, ik ken mijn alleen mijn paard en voor mij is het druppelen onderdeel van mijn dagelijkse routine. Kennelijk kan het ook anders. Ik vind de opbrengst niet zo heel belangrijk (meer), maar wat mij verdriet doet is dat die grote Lobbes terzijde geschoven wordt. Ik snap ook dat de meeste mensen dit niet willen, teveel zorg, maar ik blijf hopen op die ene.

Ja jeetje, die ga je niet vinden als je in je advertentie al niet eerlijk bent.

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:14

Ik vind het een heel leuk paard. Ik zou hem zo willen kopen op basis van uitstraling en filmpje. Maar ik vind 7,5 erg veel geld, zelfs voor een volledig gezond paard. De handel is op dit moment ook wat rustiger. Mijn ervaring is dat paarden die wat hebben rond de 3000/4000 weg gaan nu.

rien10
Berichten: 14954
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:14

Jouw grote loebas wordt niet terzijde geschoven. Ja, door jou misschien, jij wilt hem niet meer. Mensen komen niet naar hem kijken, bij voorbaat. Er valt niet iets terzijde te schuiven als je dat dier nog nooit gezien hebt. Je plakt er emotie op. Begrijpelijk, want je vind het een leuk paard. Maar ik ken hem niet, ik weet niet of hij leuk is of niet. Ik weet wel dat hij 7,5 K koste en dat hij een ziek oog heeft. En die combinatie werkt niet voor mij. En voor een heleboel mensen kennelijk.
Ik snap je frustratie, maar ik denk dat een stuk emotie je een beetje in de weg zit.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:16

Kan je het dier niet houden? Eventueel verleasen?

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 17:17

MarjanB schreef:
Ik vind het een heel leuk paard. Ik zou hem zo willen kopen op basis van uitstraling en filmpje. Maar ik vind 7,5 erg veel geld, zelfs voor een volledig gezond paard. De handel is op dit moment ook wat rustiger. Mijn ervaring is dat paarden die wat hebben rond de 3000/4000 weg gaan nu.

Daar zal het dan op uitdraaien, dat is niet erg, wat mij betreft.

Anna79

Berichten: 3395
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:17

@melazu dankjewel!

Ik zou de afwijking ook duidelijk omschrijven met naam en alles wat het inhoudt en dat de prijs bespreekbaar is. Leuk dier!

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 17:18

rien10 schreef:
Jouw grote loebas wordt niet terzijde geschoven. Ja, door jou misschien, jij wilt hem niet meer. Mensen komen niet naar hem kijken, bij voorbaat. Er valt niet iets terzijde te schuiven als je dat dier nog nooit gezien hebt. Je plakt er emotie op. Begrijpelijk, want je vind het een leuk paard. Maar ik ken hem niet, ik weet niet of hij leuk is of niet. Ik weet wel dat hij 7,5 K koste en dat hij een ziek oog heeft. En die combinatie werkt niet voor mij. En voor een heleboel mensen kennelijk.
Ik snap je frustratie, maar ik denk dat een stuk emotie je een beetje in de weg zit.


Zeker, dat weet ik ook wel. En ik schuif hem niet lichtvaardig aan de kant.

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 17:18

Anna79 schreef:
@melazu dankjewel!

Ik zou de afwijking ook duidelijk omschrijven met naam en alles wat het inhoudt en dat de prijs bespreekbaar is. Leuk dier!

Dank voor je aardige reactie, fijn!

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 17:19

Anna79 schreef:
@melazu dankjewel!

Ik zou de afwijking ook duidelijk omschrijven met naam en alles wat het inhoudt en dat de prijs bespreekbaar is. Leuk dier!

Dank voor je aardige reactie, fijn!

rien10
Berichten: 14954
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:19

Nee, dat snap ik. En zo komt het ook niet over.
Maar -hoe verschrikkelijk lastig ook- als je hem wilt verkopen, dan zal je even de emotie moeten parkeren.

Lexje74
Berichten: 22
Geregistreerd: 18-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 17:20

Gini schreef:
Kan je het dier niet houden? Eventueel verleasen?

Dat heb ik overwogen, maar is geen optie helaas.

Melzazu
Berichten: 1867
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:20

Kun je dan niet gewoon aangeven dat de prijs bespreekbaar is vanwege zijn oog. Dan krijg je misschien mensen die echt voor een dubbeltje op de eerste rang willen maar er zal zich dan ook sneller iemand melden die het als een mooie kans ziet en een prijs gaat bieden die fair is voor beide partijen. Ik vind het verder wel een leuk paard om te zien en braaf is ook wel wat waard natuurlijk.