Cioccolato schreef:Hannanasjuh schreef:@ciocolata,
Ik ben ook wel benieuwd hoe jij het aanpakt? Want je kan toch niet aan de buitenkant zien welke mineralen ze bijvoorbeeld te kort komen? Zelfs uit een bloedonderzoek is dat nog moeilijk omdat er ook veel opgeslagen ligt in spieren en organen
Je kan wel zien of een paard gezond is aan de buitenkant tot op zekere hoogte. Als je aan de hand van een bloedonderzoek moet gaan voeren, gaat er wel iets mis![]()
Vacht, ogen, gedrag. En later hoe ze arbeid oppakken en daarin spieren groeien. Je kan echt heel erg veel wél zien (dus op het oog voeren).
Hier maken we ook röntgen foto's die ook hebben bewezen prima te zijn. Maar dat is achteraf natuurlijk, maar hier dikke prima dus ook een bevestiging.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Ik houd hem scherp in de gaten, maar hij heeft heldere ogen, slijmvliezen zien er goed uit, turgor is goed.
Vacht en hoeven zijn netjes. Hij heeft veel energie, is helder en alert.
Als hier iets in verandert wat door de omgeving niet te verklaren is (verharen oid) dan ga ik kijken hoe ik hem kan helpen. Maar zolang dit aan de buitenkant goed is, maak ik me ook niet druk over de binnenkant.