Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shirley schreef:De mijne was bij toeval ook een halve Poitou (van vaders kant) maar ik denk/verwacht niet dat het iets is dat gerelateerd zou zijn aan het ras.
We hebben een kleine twee maanden met hem afgetobd in totaal.
Zes weken intensive care, inclusief het vervaardigen van een hijsinstallatie waarmee we hem konden optakelen en konden ondersteunen bij het staan zodat hij fijn kon plassen en mesten.
Liggend plassen is voor een mannelijk dier sowieso erg moeilijk.
Spieren die niet worden gebruikt hollen achteruit!
Ik zou als het enigszins mogelijk is toch proberen wat met haar te wandelen...
Ook is het belangrijk haar goed in de gaten te houden zodat je haar niet stoort in een zelfgekozen rustmoment.
Wij hadden de onze onder permanente camerabewaking om precies te kunnen volgen wat hij deed en direct te kunnen ingrijpen als hij zelf pogingen deed om op te staan.
Dit om uitputting en mogelijke verwondingen te voorkomen.
De dierenarts die hem destijds behandelde, wilde er ook een einde aan maken en ik heb toen (helaas veel te laat, had ik dat maar eerder gedaan!) een second opinion gevraagd bij een ander.
Deze begon gelijk met de injecties en dezelfde avond stond hij weer spontaan op eigen benen!
Het herstel heeft nog wel enkele weken geduurd, maar toen zag je hem ook letterlijk met sprongen vooruitgaan.
Wat het uiteindelijk geweest is, zullen we nooit weten, maar de leverondersteunende middelen zullen hem ongetwijfeld ook goed gedaan hebben, mede vanwege de vele medicijnen die hem zijn toegediend.
En het was zeker een zeer heftige tijd!
Qua extra werk, weinig slaap en veel emoties, maar als je er weer een blije ezel voor terugkrijgt, is het dat allemaal dik waard!
.
.
. Hevonen schreef:Hoop dat er snel duidelijkheid komt, en natuurlijk dat er iets aan te doen is. Heel veel sterkte!
! En dat hoop ik ook! Gun het Gimli's fokker en zijn schoonzoon! Die doen echt keihard hun best voor haar.
.
.
.
! Ik houd het zeker even in gedachten. Eerst maar zorgen dat ze stabiel word in haar gezondheid nu. Dan kan ik altijd even voorstellen daar of hoefschoenen een optie is en we bij jou een optie hebben om ze te lenen. Echt heel lief van je
!
. Nu scheelt het wel dat hij nu 's nachts op stal staat. Wil Asfaloth (en Gimli) ook niet meer 24/7 buiten hebben. Hij heeft al een 150grams deken op. Dat doet hem al goed, maar twijfel dan nog of er nog een 200grams bij moet komen.
. Ze hebben mij begin september toen zo geweldig goed opgevangen met mijn toen zieke pony Asfaloth dat dit wel het minste is wat ik kan doen. Ze steunen, supporteren, mee denken en helpen waar ik kan.
. Gimli heb ik eind oktober gekregen van zijn fokker toen ik naar de aanschafprijs had gevraagd. Hij hoefde er niks voor. Asfaloth heeft Gimli geboren zien worden in april.
.
. Nadat ze haar vandaag omgerold hadden eind van de middag hebben ze haar overeind gekregen en...... hier komt het...!!!!!
. Hoe meer Gimli's fokker met haar liep hoe beter het lopen ook ging
.
.
.

.
.
. Heb ze ook al aangeboden dat tegen de tijd ze weer stabiel is en weer goed in ik wat mooie foto's van haar voor hun maak.