hooikoorts/pollenallergie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:19

pff. was vandaag wel heel erg met mijn pony. al proestend en snuffend een buitenrit gemaakt, toen we het bos ingingen werd het nog erger.

bijna een koprol gemaakt omdat meneer meende dat ie midden in de galop maar even aan zijn been moest schuren met zijn neus....

lummeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 01:13

Hallo Lachen

Ik lees het forum van Bokt al een tijdje en heb me nu aangemeld als gebruiker. Ben dus nieuw hier.

Mijn paard heeft ook last van hooikoorts. Schudden met hoofd, druipneus, loom, proesten, schuren met neus. Als dit begint geef ik hem een kruidenmix die uitstekend werkt. Dit haal ik bij een homeopaat voor dieren in mijn woonplaats. Het spul heb ik vorig jaar ook gebruikt en heb er heel goede ervaringen mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 08:42

hoe heet het en wat zit erin?

ik wil natuurlijk alles weten...

lummeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:23

Hallo Ellepel

Het spul heet gewoon Allergie Kruidenmix en is een brouwsel van de man zelf. Er zit o.a. in Boekweit, Gingo Biloba, Leverkruid en Zoethout en nog wat andere kruiden, die het geheim van de smid (homeopaat) zijn. Als bijkomend voordeel schuurt mijn paard in de zomermaanden niet zijn staart en manen kaal. Hij heeft een vacht om te zoenen, zonder schilfers en glimt je tegemoet. Begin april (start pollenseizoen) tot september/oktober ongeveer krijgt hij dit dagelijks. In de wintermaanden haal ik meestal nog een zak omdat hij anders barst van de jeuk onder zijn deken. Hij is ergens allergisch voor, alleen weet ik niet waarvoor. Ik moest van Hans (de homeopaat) wel stoppen met het geven van Vanillesnoepjes. Die schijnen ook een allergische reactie te geven. Ik heb zo wie zo goede ervaringen met homeopatische middelen bij mijn paard en ben er dus een voorstander van. Hans heeft diverse distributiepunten in Nederland, alleen weet ik niet waar. Als je het telefoonnummer of e-mailadres wilt hebben moet je maar even mailen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:44

ik ben alleen nieuwsgierig naar de ingredienten.
wat waarvoor te gebruiken is..

als je een drachtige merrie hebt wel een beetje uitkijken dat ze niet zomaar alle kruiden mogen hebben.

lummeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:58

Ja dat weet ik. Dat er mixen zijn die niet aan drachtige merries gegeven mag worden, wordt door hem altijd vermeld. Bij deze mix staat het er in ieder geval niet bij. Als je het zeker wil weten, kan je dit altijd vragen.

manonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:56

HEb je accupunctuur al geprobeert het schijnt bij mensen met allergieen ook te helpen, het is maar een idee

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 23:15

Ik ben nu bezig met Josefien die mijn paard heeft getest waar ze allergisch voor is en bioresonantie-druppels heeft samengesteld aan de hand daarvan. Ik hoop dat dit goed gaat aanslaan dus dit ga ik eerst de tijd geven. Maar Manonn bedankt voor je idee in ieder geval.

lummeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 23:24

Goede tip Manonn. Dank je wel. Had ik nog niet bij stil gestaan. Dit is inderdaad een goede optie. Heb zelf ook ooit baat gehad bij acupunctuur ivm mijn rugklachten
Ik vraag me alleen af of Loutje al die naaldjes in zijn grote lijf wel op prijs stelt Haha!

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 08:00

snuffel schreef:
Ik ben net bij Eric Laarakker geweest, en heb Pollen extra veterinair gekregen. En daarnaast ter ondersteuning Milt compositum.
Ben benieuwd naar het resultaat..... Wordt vervolgd.

Ik ben hier nu een week mee bezig en gisteren leek het beter te gaan. YES! Jullie horen nog van ons...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 11:10

HOi,

Ik meld mij hier ook!
Ik heb ook een headshaker en heb door Josefien eeen pollentest laten doen.
Ik ga ook met druppeltjes beginnen, bioresonantie, als ik het goed heb.
Mijn pony is allergies voor gras, nou ja!!!
En bij jullie??
Ik hou jullie op de hoogte of eea werkt.

Laarakker zit bij mij om de hoek, dus als de druppels niet werken...

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 13:14

ja, die van mij ook voor een paar verschillende soorten gras en weegbree,paardebloem,alsem,tarwe,gerst,haver en nog een paar die ik niet zo uit ijn hoofd meer weet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:13

Allerlei grassoorten, tarwe, rogge, kortom hooi en stro voor Andor.
Gelukkig geen paardenbloemen, daar staan er nu zoveel van!

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 23:14

Merk het ook goed. Als ik buiten rijd lang een veld waar veel paardenbloemen staan gaat ze ook duidelijk meer schudden met haar hoofd. Ben nu blij dat ik weet welke planten het probleem zijn kun je er toch rekening mee houden.

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:35

Antheman schreef:

Laarakker zit bij mij om de hoek, dus als de druppels niet werken...

Kan ik je absoluut aanradan, ook als je andere problemen met (de gezondheid) van je paard hebt. Je hebt mazzel dat er zo dichtbij staat. Gelukkigis het voor mij ook niet zo ver.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:00

Eerst opnieuw een netje voor zijn neus maken. Van Tesa heb ik heel duur speciaal pollegaas gekocht en maak daar een net reliëf van, zoals de paardendrogist ze heeft. Flesje is nu binnen van Josefien, ga het straks geven. Nathalie, waar geef jij de druppels op, op brood of zo?

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:11

Mijn paard is ook multi-allergisch en ik begin het nu ook weer te merken. Veel briesen, tranende ogen met troep, en ook loopneus en soms wittig snot. Ik loop met hem bij een homeopate en ik heb met andere kwalen al enorm veel aan haar gehad. Als de hooikoorts verergerd zal ik ook zeker contact met haar opnemen. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en middeltjes, want het blijft toch een complex iets..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:15

vanmiddag het bos ingeweest, maar na een bijna kop-rol er maar weer snel uitgegaan.
die van mij is duidelijk allergisch voor bomen en alles wat er in een bos voorkomt.
zodra ik eruit was proestte hij een stuk minder..
ga morgen beginnen met tabletten.
mijn pony had vandaag ook belachelijk dikke ogen en zelfs lichte vloeiing uit zijn neus.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 10:51

Ja ik geef de druppels gewoon op een stukje brood ze doet er niet moeilijk om. Heb nu van Josefien iets andere druppels gekregen dus ben benieuwd. Kunnen jullie bv dressuren met je paard want ik heb mijn lessen voorlopig moeten stoppen omdat ze hle tijd schud met haar hoofd en briest en helemaal niet met mij bezig is. Moet ook echt rustiger rijden want ze is ook veel vlugger buiten adem. Doe gewoon rustig aan en af en toe een buiten ritje.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:42

Hoi Nathalie,

We rijden alleen maar in het bos. 2 weken geleden zijn we ook samen gevallen. Hij is zo druk met hoofd, maar ook het hele lichaam, bezig, dat hij constant uit balans loopt en dreigt te struikelen. we maken graag lange tochten. In het weekeinde doen we dat samen met zijn vriend(ik heb 2 ponies) en dan legt hij zijn neus in zijn billen en dat gaat nog wel. Maar hij krijgt regelmatig "steken" en vliegt zijn hoofd overal heen en weer en verder schuurt hij zijn neus aan alles wat maar los en vast zit.
Ik "dressuur" op mijn manier op de wei, freestyle, met touwhalster en dat gaat redelijk goed als je het schudden en schuren voor lief neemt. En hij is inderdaad veel sneller nat dan vroeger! Verder experimenteer ik met netjes. Andor schudt ook heel veel in het bos, terwijl Josefien geen bomenallergie heeft opgemerkt. Maar er staat wel gras in het bos.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:29

vandaag heb ik es extra goed opgelet.
bij wilgebomen schudt ie overdreven sterk. op open stukken helemaal niet.

nadeel is wel dat er bij mij nogal wat bomen staan.
ben vandaag dus maar gestart met tabletten tegen de hooikoorts.

totdat die beginnen te werken maar heel rustig aan doen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:42

Ellepel, gebruik je dat spul waar Lummeltje het over heeft??

Met de zoekfunctie kwam ik er ook achter dat Pollinosan (Vogel) aardige resultaten geeft. Iemand bekend mee?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:05

En dat Pollinosan, kan je dat gewoon bij de drogist kopen? Want als ik dit topic lees, denk ik dat Lucien ook hooikoorts heeft.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:17

Geen flauw idee, probeer het eens bij natuurvoedingszaken of bel Josefien op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:30

ik gebruik dit keer tabletten van luffanil.
kijken of het werkt.