Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
S_GUN schreef:Hij heeft bij mijn weten geen maagzweer, of heeft er 1 gehad.
Zowel DA als osteopaat hebben gekeken naar de triggerpunten van een maagzweer en die waren bij beiden negatief. Dus daar wordt van gedacht het niet te zijn.
Uiteraard kunnen we er niet in kijken en dus weten we dat niet 100%.
Ik zet idd eerst de rug (eventueel hals) op foto en bekijken wat daar uit komt. Ik ben daar dan toch ineens om de 'maag' nog eens te vermelden, al dan niet maagbeschermer te gaan geven.
Sherivey schreef:In mijn ogen duidt vaak/ terugkerend stijf lopen toch op iets wat niet goed zit in het lichaam. Kan in de benen zitten, maar rug of bekken kan ook.
En dan bedoel ik niet als een paard een keertje stijf is na een zware training of een glijder in de wei.
Een dierenarts kan, al dan niet met foto's / scans, achterhalen waar de kreupelheid zit.
Mocht daar niks uitkomen, dan zou ik toch kijken naar maagproblemen. Dat veroorzaakt vaak 'zuur' gedrag. Logisch ook, als ik maagpijn heb, ben ik ook niet gezellig, zeker niet als ik dan nog moet gaan joggen met een riem om mijn broek.
Maar mocht het nou niks lichamelijks zijn, zou het dan niet kunnen dat je paard nu meer paard kan zijn bij jou. Dat ie hiervoor zo strak in het regime zat, dat hij een soort van op de automatische piloot stond.
Zal niet het eerste paard zijn dat na verandering van stalling/ manier van leven veranderd en ineens vanalles 'kwijt moet'.
Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt. In ieder geval goed dat je ermee bezig bent.
Popstra schreef:Dit paard werd 5x per week reining getraind in de arena schrijf je??
Ja dan zou ik ook zuur worden want dat is gewoon te veel..
Dit paard heeft of ontiegelijke pijn in zijn lijf ( rug..benen Spat??) of echt een gruwel aan werken in de bak.
S_GUN schreef:Nikass schreef:Begrijpt het paard jouw communicatie tijdens het rijden?
Ik ben een half-gevorderde ruiter die nog heel graag veel WIL leren.
Het kan perfect zijn dat het aan mij ligt!
Ook daarom neem ik lessen.
BeFunny schreef:Ik wist even niks van filmpjes waar paard al kreupel liep.
Ik zou toch pijn of ongemak niet uitsluiten.
Als hij zonder zadel alles doet en wel goed loopt (niet stijf of kreupel) dan zou je idd ook nog naar je zadel kunnen kijken. Je zou ook kunnen kijken aan de longe met en zonder zadel. Maar als ik dan lees dat er al filmpjes zijn waar hij kreupel of stijf loopt dan zou ik toch aan iets denken van een blessure.
Goed dat je foto's laat benen ts
_coquette_ schreef:Ts, is dit nog steeds het zelfde zadel als uit het vorige topic?
AstridJ schreef:_coquette_ schreef:Ts, is dit nog steeds het zelfde zadel als uit het vorige topic?
Heb even het andere topic bekeken, en dat is een hele goede vraag. Het zadel in dat topic past namelijk niet, daar heeft Arthur echt een fout mee gemaakt. Ik zou naar een andere zadelpasser gaan (Euro-Horse bv). Alhoewel echt goed zadelpassen moeilijk blijft, vooral met de commerciële zadels. Het allerbeste is een zadel aan laten meten, dan weet je zeker dat het goed past.